Bild med genomskinlig bakgrund? [Knullbox MC]

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kan man göra om den här bilden så att bakgruden "försvinner"?

Hade tänkt att trycka bilden och vill inte ha någon kant. En genomskinlig bakgrund vore ju ultimat. Samt högre upplösning. Går sånt oxå att lösa?

En vilsen Knullboxare som vill göra egna klubbtröjjor...

Bifogat

• knullbox logga.jpg
    knullbox logga.jpg
    96.1 KB · Visningar: 101
Klart det går, ps o markera det gråa o ta bort, sen borde det kunna gå o lägga in den som bakgrund o sen dra nya linjer över dina o på så sätt få "renare" linjer o trycka.

Ska du spara den som en fil så fåt du spara den som .PNG annras kommer inte bakgrunden att bli genomskinlig.

Snabbt sätt att bara få bort det gråa: kör justeringslager för levels och sätt att det svarta ska vara en linje och det vita där det inte är någon linje.

Bifogat

• knullbox.jpg
    knullbox.jpg
    189.5 KB · Visningar: 96
Snabbt sätt att bara få bort det gråa: kör justeringslager för levels och sätt att det svarta ska vara en linje och det vita där det inte är någon linje.

Hur faen då?? Jag fattar inte... :gråta...

Visst lusteringslager för levels.. Sen då?? Hur ställer man in att det svarta ska va en linje?? :huvet

Easy now, jag har fixat hela skiten redan.

Meh hörrö!
nu har du ju massuppfittat det igen juh!
jag vill ju lääära mig...

:hihi

Fast det är lugnt... Hittade ett sätt så jag kunde göra om linjerna till en markering och då var det enkelt... :)

Visst lusteringslager för levels.. Sen då?? Hur ställer man in att det svarta ska va en linje?? :huvet
När du startar justeringslagret så får du upp ett fönster med de justeringar man kan göra. I det fönstret finns tre pipetter: en svart, en grå och en vit. De kan man använda för att ange vad som ska vara så mörkt så att det är svart, så ljust att det är vitt och vad som ligger därimellan.

Man tar alltså då den svarta pipetten och klickar på en linje för att ange att den ska vara svart. Sedan den vita och klickar där det inte är någon linje. Lite förenklat.

Har jag uppfattat allt korrekt?

Knullbox MC är ett gäng garderobister som tar sina offroadhojjar för att besöka kärleksnästet i husvagnen i skogen? :va

:D

Husvagnar har sällan fyra hjul ute i hörnen annars...

Vem har sagt att den här boxen är som vanligt?

Hon som ritade gjorde faktiskt 4 hjul i hörnen av misstag, men vi tycker det blev roligt så vi behåller dom där.

Har jag uppfattat allt korrekt?

Knullbox MC är ett gäng garderobister som tar sina offroadhojjar för att besöka kärleksnästet i husvagnen i skogen? :va

:D

Haha, njeä, inte riktigt.

Knullboxen har varit med på några hojträffar runt om i Sverige. Bland annat Lelle 2008 och Minnesluckan 2008 och 2009.

Sugen va? ;) ;)

När du startar justeringslagret så får du upp ett fönster med de justeringar man kan göra. I det fönstret finns tre pipetter: en svart, en grå och en vit. De kan man använda för att ange vad som ska vara så mörkt så att det är svart, så ljust att det är vitt och vad som ligger därimellan.

Man tar alltså då den svarta pipetten och klickar på en linje för att ange att den ska vara svart. Sedan den vita och klickar där det inte är någon linje. Lite förenklat.

Cooolt, tackar! Vart ju mycket enklare än vad jag gjorde... :D
Ibland måste man tydligen öppna upp ögonen och se alla knappar...:hihi

@Mark... Sorry för trådkapningen...
Ville bara veta hur man gjorde... :rodnar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu