Nintendo Wii

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Hoppas kunna få lite hjälp av någon luttrad spelkonsols-fantast...
Min son ska få sitt efterlängtade Wii i julklapp som jag tänker chippa omedelbums.
Saken är den att efter ha sonderat terrängen lite, så har jag funnit att det finns en UPPSJÖ med olika chip till Wii!
Min fråga är såklart - VILKET ska väljas??

Tackar ödmjukast...

Jag har funderat på att köpa ett Wii till sambons grabbar (läs: Mig själv)
Jag har bara testat bowling på Wii en gång och det tyckte jag var ok. Någon som har lite åsikter om boxning, golf och de andra "rörelsespelen"??

Ber om ursäkt för att jag tränger in i tråden på detta sätt, och irriterar det TS tar jag genast bort min post. :)

Wii

Halloj El P. Förr körde vi V-twin och nu är vi visst Tv-spelspappor...

Mitt tips är någon version av Wiikey (tror den senaste heter Wiikey 2). Har en äldre Wii med Wiikey och det har funkat i samtliga fall för mig...

"Wiikey 2" är såvitt jag kunnat bedöma bäst (fortfarande). Jag chippade själv grabbens (och min) konsol förra vintern. Lite pyssel - så det kräver god lödvana och bra utrustning om man inte lämnar bort jobbet. Den har hittills klarat egenbrända skivor av alla slag.

Här var min "frågetråd" i ämnet från våren -08 och framåt: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183315

Är sugen på köp nu iom nya mario :D

Inget trassel med onlineläge efter chipning?

Halloj El P. Förr körde vi V-twin och nu är vi visst Tv-spelspappor...

Mitt tips är någon version av Wiikey (tror den senaste heter Wiikey 2). Har en äldre Wii med Wiikey och det har funkat i samtliga fall för mig...

Tjena!!
Det var fan inte igår...
Inte utan att man blir lite deprimerad - då, rebeller på rytande Aprilior som skrämde slag på allt o alla - nu, mjukispappor som diskuterar tvspels-chip...
:rolleyes:
Ja jävlars, vart är världen på väg...?

TomK - skumt, jag gjorde en sökning enl. alla konstens regler men fick inga träffar och ändå så länkar du PRECIS till det jag försökte hitta?!?
Som jag förstått så är det antingen ett Drivekey eller Wiikey 2 som gäller.
Ska kolla om jag kan hitta en SERIÖS firma som säljer ett färdigkittat paket med något av dessa chippen.

STORT tack för all hjälp!!
:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back