Könsdiskriminering i MC-kretsar?

Är det ok med könsdiskriminering i MC-kretsar?

• Antal röstningar
    0
Precis, startar jag en mc-klubb så förbehåller jag mig rätten att sparka ut/inte ta med folk som kör som idioter inne i stan till exempel.

Jag vill inte heller ha medlemmar med som säljer knark eller idkar sex med minderåriga, snor hojar eller släpper ut minkar....

Nu väntar jag bara på att du ska starta MC-klubben Pink Males

Den här tråden måste vara på skoj! det kan väll inte vara något annat? Ingen kan väll seriös med att skriva något sånt här på SH?...

Men jag ska ge en lektion på vad faktiskt könsdiskriminering är, för det verkar TS ha fått om bakfoten.
Ett exempel på könsdiskriminering är att säga:
"..om det är seriöst verkar det som om någon har en dålig vecka!":näsblod

Last edited:
Jag röstade 'Nej' i pollen för könsdiskriminering är aldrig ok. Att utesluta nån ur en klubb för att den tillhör ett visst kön är dock inte könsdiskriminering. Det är lite som att säga att det är könsdiskriminering att utesluta killarna från tjejernas omklädningsrum.

Sen undrar jag egentligen hur osäkra dina polare är på sig själva om de tvunget måste tillhöra en klubb som de vet är exklusivt för det motsatta könet. :va

Tycker SH ska vara ett forum endast för det manliga könet, tjejer ska vara hemma och göra mannen nöjd.

På tal om något helt annat så tycker jag det skulle vara fint om GuW bjöd ut Yasha på en fika.
Ja, men det vore väl en fin gest. :lol Nu ligger norra slumområdet inte riktigt så långt norr ut. :D

Den här tråden måste vara på skoj! det kan väll inte vara något annat? Ingen kan väll seriös med att skriva något sånt här på SH?...

Man får ju hoppas det... :rolleyes:

Tycker SH ska vara ett forum endast för det manliga könet, tjejer ska vara hemma och göra mannen nöjd.
Ja, men då är det bäst att man loggar ut och går och ställer sig vid spisen igen helt enkelt! :glömdet

:arsele

Last edited:
Ja, men det vore väl en fin gest. :lol Nu ligger norra slumområdet inte riktigt så långt norr ut. :D

Man får ju hoppas det... :rolleyes:

Ja, men då är det bäst att man loggar ut och går och ställer sig vid spisen igen helt enkelt! :glömdet

:arsele
Åhhh jag kan bjuda dig på fika, om du då känner dig kränkt eller diskriminerad du kan få betala.

:krama

Väljar att inte ta ställning i frågan som TS har.

Istället ställer jag mig väldigt frågande till varför man _vill_ vara med i en 'klubb'? Är det så förbenat roligt att måla klubbstuga och kränga korv? Alternativt åka på 'rally'? Eller för den delen klä sig i likställda kläder som sina 'klubbkompisar' (läs: sinnpajväst och/eller 4färgstryckt hoodie med 'ball' logga)?

För min del tycker jag att det hela känns aningen charter, Bamse, ylle och såssigt. Men det är jag det.

Edit: Det hela får mig osökt att tänka på någon annan tråd jag såg med en nyskapad 'SH-låt'. Seriöst? Varför? På något sätt känns det som att den gemene MC-föraren på alla villkor vill bli hopbuntad och kollektivt inrutad i samma fallosformade konstellation som HBT-folket.

Edit2: Givetvis röstar även den gemene MC-föraren på SD, hatar jurplågare och är en stor konsument av tribaltatueringar.

Frågan i pollen är ju felaktigt ställd. Könsdiskriminering är inte okej, men inte tusan är det diskriminering om killar vill umgås med killar eller tjejer vill umgås med tjejer.

Det går aldrig att ställa krav på att alla skall få vara medlem i en informell klubb. Det går inte ens i en ideell förening.

Jag vill inte vara med i klubbar som inte vill ha mig som medlem!

Själv vill jag inte vara med i en klubb som tar in en sån som mig. :3freak

Last edited:
Pollen har felaktigt frågeställning enligt mig..

Frågan idag: Är det ok med könsdiskriminering i MC-kretsar?
Mitt svar på det: NEJ.

Frågan borde varit: Är det OK med frivilliga MC-klubbar där medlemmar av bara ett visst kön är välkomna?
Mitt svar på det: Absolut!

Den nuvarande frågan är för bred och kan ses innefatta könsdiskriminering i ex. tävlingssammanhang, tillträde till öppna träffar, köp av vissa typer av hojar, osv.

(för att göra allt lite värre!)
"sh är en diskriminering mot min heterosexualitet! det är ju nästan bara killar här! varför går inte mer snygga tjejer med i SH? vill tjejerna diskriminera mig?:mad:"

:rolleyes:

Det är helt ok att sålla när det gäller slutna sällskap om man får tro den här artikeln

http://www.rfsl.se/?p=3815&aid=10149

Saxat:
Enligt diskrimineringslagen är ?diskriminering som har samband med kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionshinder" förbjuden vid "yrkesmässigt tillhandahållande av varor, tjänster eller bostäder". Den gängse tolkningen av lagen är att det är förbjudet att utestänga män eller kvinnor från tillställningar som riktar sig till allmänheten, men att det går bra att utestänga det ena könet om det sker inom ett slutet sällskap där det krävs medlemskap för tillträde. På så vis kan föreningen SLM, för läder och fetischmän, utestänga kvinnor och dess motsvarighet för kvinnor LASH utestänga män från sina arrangemang.

Migrationsverket diskriminerar också

Man får tydligen bara infoga sin man, inte frun.

----
Då infogas märket i passet tillsammans med personens man och bild.
...... Enligt svenska myndigheter kan det i Sverige bara göras av Migrationsverket.
----

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6189201.ab

Bifogat

• uppehållstillstånd.JPG
    uppehållstillstånd.JPG
    140 KB · Visningar: 30
"Är det ok med könsdiskriminering i MC-kretsar?"

Jag tycker frågan är för det första mycket vinklad och för det andra så måste man faktiskt reda ut med vad man menar med bereppet könsdiskriminering innan man börjar slänga med ordet kors och tvärs.

Är det du personligen uppfattar som könsdiskriminering ens könsdiskriminering i andras ögon?
Är detta ett objektivit intryck eller något som du bara subjektivt uppfattat?

Könsdiskriminering är aldrig okej, men denna diskussion handlar inte om detta.
Så varför blanda äpplen och päron..?

Det där med att byta kön funkar i alla fall inte.
Jag har bytt kön flera gånger, men precis när man har
bytt så går den man har bytt ifrån fortare i alla fall.
För jävligt. :mad: Känner också så, kön är inget man skojar om, det blir alltid fel.

Jag tycker det är helt okej, bara det inte går till överdrift!

Visst är det kanon att det finns tjejklubbar, tjejträffar, tjejläger osv.
Det gör säkert att mer tjejer blir mer intresserade utav hojåkning eller vad det nu är.

Back