Könsdiskriminering i MC-kretsar?

Är det ok med könsdiskriminering i MC-kretsar?

• Antal röstningar
    0
Att åka till harlyträff med en ER6a och GoreTex och kräva att få vara med kan man ju klart göra men hur kul blir det?

Jag brukar bli inbjuden att följa med på lastgammal Suzuki och iförd GoreTex...

På den stora (internationella?) var det dock parkering utanför träffområdet för dom som körde andra märken, vilket passade mig utmärkt, jag skulle bara vara där över dagen ändå.

Jag brukar bli inbjuden att följa med på lastgammal Suzuki och iförd GoreTex...

På den stora (internationella?) var det dock parkering utanför träffområdet för dom som körde andra märken, vilket passade mig utmärkt, jag skulle bara vara där över dagen ändå.
Kännde du dig inte lite KrenGt då?

Det handlar om att vänner till mig inte får vara med i vilka klubbar/grupper de vill pga diskriminering.

klubben måste väl få bestämma hur de vill ha det, kan vännerna inte starta en egen så kan du köra med dom ibland, klubben kanske ändrar sig med tiden.

Apropå att du ändrat i ditt första inlägg, varför VILL "kompisen" öht vara med i en klubb där man inte delar uppfattning om vad som är rimligt/lämpligt/kul/bra?!? Vill "kompisen" tjäna pengar på dem? Är cheyerna i klubben alla blånnda och lätta att manipulera? :va

Kännde du dig inte lite KrenGt då?

Näe, inte det minsta, faktum är att jag var där och parkerade så tidigt att dom inte hade hunnit få upp skylten än, det kanske var jag som skapade regeln med min parkering?

Apropå att du ändrat i ditt första inlägg, varför VILL "kompisen" öht vara med i en klubb där man inte delar uppfattning om vad som är rimligt/lämpligt/kul/bra?!? Vill "kompisen" tjäna pengar på dem? Är cheyerna i klubben alla blånnda och lätta att manipulera? :va

Tja, varför VILL homosexuella gifta sig i en kyrka som egentligen inte vill veta av dom?

Svaret är i många fall "för att dom numera har rätt till det"

Last edited:
Jag röstade visst fel i denna tråden, tänk att vissa ska ha så ont av andra. Det fins nog en klubb för alla om man nu vill vara med i en klubb, känna gemenskap, träffas och ha kul ihop.

Tja, varför VILL homosexuella gifta sig i en kyrka som egentligen inte vill veta av dom?

Svaret är i många fall "för att dom numera har rätt till det"
Personligen tycker jag den jämförelsen haltar lite, eftersom det i fallet mc-klubbar finns ganska många att välja på som faktiskt VILL ha en och delar din "tro", medan det för vigslar inte finns så många alternativ om man vill vara en del av det som är accepterat i samhället. Jag kan förstå homosexuellas kamp för att få ingå äktenskap på samma villkor som alla andra, men att tjafsa om att det finns mc-klubbar som föredrar kvinnliga medlemmar bara är patetiskt.

Speciellt eftersom det är rätt uppenbart, även för en utomstående, att den här tråden bara är skapad för att kasta skit.

Se'n att det finns de som påstår att man förkastar och bespottar homosexuella och därför inte vill låta dem ingå detta heliga förbund som ska vara äktenskap, det vet jag intet om. De flesta gifter sig knappast i kyrkan pga sin tro ändå idag.

Last edited:
Personligen tycker jag den jämförelsen haltar lite, eftersom det i fallet mc-klubbar finns ganska många att välja på som faktiskt VILL ha en och delar din "tro", medan det för vigslar inte finns så många alternativ om man vill vara en del av det som är accepterat i samhället. Jag kan förstå homosexuellas kamp för att få ingå äktenskap på samma villkor som alla andra

Fast Homosexuella fick väl gifta sig tidigare också, bara inte i klubben/kyrkan som inte ville veta av dom?

Jag ska inte debattara just den saken vidare eftersom jag inte är helt säker på att dom fick gifta sig borgerligt, men det är den uppfattning jag har fått IAF.

Anledningen till att jag tog upp just den saken var för att illustrera "varför tvinga sig in i ett sällskap som uppenbarligen inte vill veta av dig"

Så du tycker hierarkin i dessa klubbar är en bra förebild?

Så "Hangarounds" är livegna det visste jag inte...:va
Vem av dina killkompisar fick inte va med dom Rosa Tanterna då, och varför vill en kille vara fullvärdig Rosa Tant? Kör han som en kärring eller?

Killar får vara Hängarunts, det kallar jag inte diskriminering, vill man bli fullvärdig TPL så får man väl knipsa snoppen om man nu tycker att det känns rätt.

:banana

Fast Homosexuella fick väl gifta sig tidigare också, bara inte i klubben/kyrkan som inte ville veta av dom?

Jag ska inte debattara just den saken vidare eftersom jag inte är helt säker på att dom fick gifta sig borgerligt, men det är den uppfattning jag har fått IAF.

Anledningen till att jag tog upp just den saken var för att illustrera "varför tvinga sig in i ett sällskap som uppenbarligen inte vill veta av dig"
Jo, men jag hajar och homosexuella har fått ingå partnerskap borgerligt ett bra tag nu, men hur som helst så är det ändå skillnad.

Det finns inte så många "klubbar" för giftermål så det enda alternativet var att just slå sig in i klubben, medan det i det här fallet finns många andra val. Det är MIN ståndpunkt i frågan.

Det finns alltså alternativ och det borde vara bättre att säga "Baaaah" , vifta bort de som inte vill ha en och välja några som vill. :)

...Så "Hangarounds" är livegna det visste jag inte...:va
Hangarounds till tjejklubbar blir automatiskt degraderade till husdjur eller boskap och behandlas därefter! :fakta

Det är därför det är så populärt. Till att börja med. Sedan blir de frustrerade och besvikna för att de inte får bli fullvärdiga medlemmar utan bara är med lem och får stå ut med spott, spe och piskrapp. Som sig bör. :tungan

Last edited:
J

Det finns inte så många "klubbar" för giftermål så det enda alternativet var att just slå sig in i klubben, medan det i det här fallet finns många andra val. Det är MIN ståndpunkt i frågan.

Det finns ju jättemånga klubbar för sånt, även om jag tror att det är svårare kanske att få gifta sig i den muslimska klubben om man är bög, men det finns ju en massa andra religioner, samt då det religionsfria alternativet så klart..

Jag ser det helt enkelt inte som ett problem, det står i bibeln någonstans att man ska dräpas om man idkar sex med samkönade, då förstår jag inte alls varför man vill vara med i den klubben...

Nu har dom ju fått lagstadgad rätt att gifta sig i klubben som inte vill veta av dom, vilket jag inte alls är emot, jag har bara så svårt att förstå varför dom VILL det.

Blir jag diskriminerad av en klubb så lär jag ju tappa intresset av att vara med, inte med näbbar och klor tvinga mig in för att sedan fortfarande inte vara omtyckt av klubben.

...
Blir jag diskriminerad av en klubb så lär jag ju tappa intresset av att vara med, inte med näbbar och klor tvinga mig in för att sedan fortfarande inte vara omtyckt av klubben.
Jag väljer att knipsa bort de homosexuellas kamp i den här diskussionen, för det här du skriver är precis det jag tycker är kärnan i det hela.

:krama

Hade jag haft en mc-klubb (Hell Satans skulle vi heta) så hade jag sparkat ut den som kom och försökte diktera vilka regler som ska gälla i klubben som jag har skapat. Ställer man inte upp på reglerna som gäller så kan man låta bli att gå med.

En klubb är ju ändå nånting som skapas av privatpersoner för privatpersoner. Jag tycker inte man kan börja prata om diskriminering när det handlar om privat umgänge, det måste man ju få välja själv. Det där är ju som att nån skulle komma hem till mig och sen börja säga att jag nu även måste börja umgås med Pissbadar-Ove, för annars är det orättvist. Då är det bara att fara hem och vara med Ove själv.

Hade jag haft en mc-klubb (Hell Satans skulle vi heta) så hade jag sparkat ut den som kom och försökte diktera vilka regler som ska gälla i klubben som jag har skapat. Ställer man inte upp på reglerna som gäller så kan man låta bli att gå med.

Precis, startar jag en mc-klubb så förbehåller jag mig rätten att sparka ut/inte ta med folk som kör som idioter inne i stan till exempel.

Jag vill inte heller ha medlemmar med som säljer knark eller idkar sex med minderåriga, snor hojar eller släpper ut minkar....

En klubb är ju ändå nånting som skapas av privatpersoner för privatpersoner. Jag tycker inte man kan börja prata om diskriminering när det handlar om privat umgänge, det måste man ju få välja själv. Det där är ju som att nån skulle komma hem till mig och sen börja säga att jag nu även måste börja umgås med Pissbadar-Ove, för annars är det orättvist. Då är det bara att fara hem och vara med Ove själv.

Japp så funkar det, jag kör mina rundor sommaren, men jag väljer själv vilka jag vill ut å gasa med, jag vill inte ha Tok-Torsten, Söliga-Sven eller Konrad-Klotmeister med på mina turer.

En del tycker att jag är dum som inte vill ha dom med, men jag anser att jag har rätt att välja vilka jag vill umgås med på min fritid.

/E.Go

Rubriken är lite vilseledande...

Men helt kort:

NEJ - Könsdiskriminering är aldrig okej.
Oavsett plats.

Men!

Det är inte vare sig diskriminering eller könsdikriminering att någon bestämmer sig för att INTE vilja ha med vissa kategorier i en förening.

Herregud det är ju så stora delar av samhället är uppbyggt!
Allsköns tokstollar och ismer samlar sina respektive tomtar.
Politiskt religiöst ekonomiskt och inte minst mc-istiskt så älskar vi ju att snöa in med folk som är som oss själva - dvs "bäst"... ;)

På tal om något helt annat så tycker jag det skulle vara fint om GuW bjöd ut Yasha på en fika.

För övrigt ska man undvika att pressa människor till att vara alla till lags.
Det finns många personer jag hatar, undviker därför dessa för att kunna ge mer kärlek till personer jag faktiskt tycker om.

Låt klubbarna hålla på sina regler, passar det inte så kan man ju starta en egen klubb där alla får vara med, även såna som inte kör hoj.
Alla borde få vara med. :rolleyes:

Är inte vitsen med MC att kunna få vara alldeles själv för en stund? Vill man umgås och tillhöra klubbar så finns det roligare saker att göra.

Back