Åka utomlands när man är sjukskriven

fkassan sa okey! :) Mycket trevlig dam måste jag faktiskt säga!

Jag var heltidssjukskriven för några år sedan efter krasch med hojen och jag fick också åka utomlands, inte bara en gång utan två.
Min handläggare på f-kassan såg det inte som några problem men samtalade med min läkare för att vara på den säkra sidan. Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Jag var heltidssjukskriven för några år sedan efter krasch med hojen och jag fick också åka utomlands, inte bara en gång utan två.
Min handläggare på f-kassan såg det inte som några problem men samtalade med min läkare för att vara på den säkra sidan. Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Okej :)

Har slutat med piller, ville inte knapra för länge pga div anledningar.

Flyget kommer bli ett helvete, men sen blire relax å simträning :)
Fick lite rosa piller från läkaren i thailand sist när jag gjorde illa mig där, undra om man vågar ta me de? :D

Last edited:
Enda problemet var att få ut receptet från apoteket så jag kunde ha med mig piller, gamla griniga kärringar ska fan inte jobba över jord.

Receptarier tillhör inte mina favoriter om man säger så.....

Då jag ännu inte är färdig läkare med egen förskrivningsrätt blir det någon chef/kollega/överläkare som skriver ut recepten när man själv blir krasslig. Då man knallar ner till apoteket är där alltid någon urklyftig gestapo-dam som skall ifrågasätta att överläkaren på intensiven verkligen skrivit ut antibiotika mot öroninflamation och ett 100pack Panodil.....

Chilla damen lilla jag är inte en pillerknarkare som skall hämta ut 500doser dödsknark (TM)....

Fick lite rosa piller från läkaren i thailand sist när jag gjorde illa mig där, undra om man vågar ta me de? :D

Hade med mig halva väskan full med piller kändes det som när jag lämnade Thailand en gång, min väska var ordentligt genomsökt vid hemkomsten på Arlanda men inga repressalier av det hela. Jag hade blivit sjuk i Thailand och fick 4 olika mediciner och köpte lite annat också...
Och angående flyget; Jag sa att jag var lite handikappad "tack vare" skadan så de ordnade en plats längst fram med bra benutrymme så jag kunde sträcka på mig, både dit och hem. Ring genast flygbolaget och kolla om de kan fixa det.

Chilla damen lilla jag är inte en pillerknarkare som skall hämta ut 500doser dödsknark (TM)....

Du ser säkert ut som en sådan, därför de jävlas med dig :gnissla

Last edited:
Och angående flyget; Jag sa att jag var lite handikappad "tack vare" skadan så de ordnade en plats längst fram med bra benutrymme så jag kunde sträcka på mig, både dit och hem. Ring genast flygbolaget och kolla om de kan fixa det.

AH! tack för tipset

Vilken resa! Kom hem i torsdags, lagom utvilad till det härliga vädret.

Och nu har man jobbat i 3 dagar, känns också skönt!

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back