Vattenfläck på kostym

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
SH brukar vara jeffligt bra för att få hjälp med det mesta, men nu är jag skeptisk. Tänkte iaf fråga. Guldstjärna till den som kan lösa problemet.

Farsan har på något vänster lyckats få en vattenfläck på kostymen. Material ylle (virgin wool). Någon som har ett stallknep för hur man kan få bort skiten?

Muchos tackos!

Låter som ett användbart plagg det där...

Smörj in fläcken med olja och sen kör du den på 90 graders programmet...sim-sala-bim..borta

Om det är en fin kostym så skulle jag lämna den till proffs, dvs kemtvätten. Jag gissar på att fläcken är vitaktig. Kalkrikt vatten? 90 grader i maskinen löser förvisso problemet som skrivits men jag vet inte hur stor marknad det är för stela kostymer i hamsterstorlek.

Här nedan följer mitt konkreta tips, dvs ett konkret svar på just den specifika frågan som TS inledningsvis efterlyser.
Absolut inget spam, utan ett konkret råd! :mad:
Då mitt inlägg blivit borttaget :confused: något även TS fann besynnerligt, skriver jag därför ånyo mitt inlägg på TS begäran.
Jag vill följaktligen poängtera att jag upprepar exakt vad jag tidigare skrev i mitt inlägg:

Prova att ånga bort fläcken, har du inte en ångmaskin kan du med enkelhet använda ditt strykjärn, välj då ångfunktionen på strykjärnet.
Ta på låg värme och håll strykjärnet en bit ifrån och ta lite peu on peu så borde ångan ta bort fläcken. :tummenupp

Hoppas det nu "löser" sig ;)

*/ ?>
Back