Tack för kaffet..

Hejan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Hoj
91 kawazaki ZZR 1100
Nu är det dags att ställa av hojen. Efter en fantastisk Lördag med solsken :)
Det blev en härlig tur till bulten tack vare en tjej som behövde hjälp med sin trasiga hoj. Ha det så bra så syns vi kanske nästa sommar. //Hejan

Hej! :hej

Tack för att du hjälpte putta igång mej där i korsningen! :D
Dagens hjälte!! :Bugar :Bugar :Bugar

TACK så så mycket för din hjälp, det är alltid trevligt när medmänniskor kan hjälpa en!
Visst var det en underbar hojdag och så fick du premiäråka ökända Bulten med!! :yoparty

PS. Vi (läs någon annan :D) justerade varjern så att sen gick det prima med kopplingen, så det var ett enklet litet fel som kunde fixas på plats som tur var. :katt

Ses på vägarna nästa säsong! :tummenupp

Last edited:
Hur avhjälptes felet? Sattes nyckeln tillbaka i för avsett hål .. månne?

:mad:

...varför tror du att det skulle vara en banal och enkel sak jag skulle oroa mej för? :glömdet :D:D

Saken var att det var jättetrögt att växla, som att den hade hänt sej och inte ville lägga in växlarna.
Det var som att kopplingen inte ville ta, skitmysko. Den tjärvade som satan och när jag stannade för ett rödljus i den dära korsningen precis efter man kommit ur Jordbro Industriområde dog hojen med detsmma när jag la in ettan.. :confused: :(

Provade att starta flera ggr, vilket gick prima, men så fort jag la in ettan så dog fanskapet... :gnissla
Jag var på väg till Rosenhill och ringde mina buddies och förklarade att jag stod still i en korsning och att nåt var fel på bajken.. :gråta
De var likt jag också på väg till Rosenhill för att ses, men befann sig i Nynäshamn så jag stod likt en strandad val där på cykelbanan och försökte se cool ut.. :näsblod

Bara en kort stund efter det kommer en lyckligt ovetande hojåkare fram till samma korsning och jag går fram och frågar om han kan hjälpa mej...

Han provar flera gånger han me, men med samma resultat :död den dör så fort man lägger in ettan, som att den liksom inte orkade..

Vi kommer överrens att vi kan prova att putta igång hojen istället!! :fattartil

Jag hoppar på och känner mej som värsta byfånen medan han puttar på mej där bak! Växlar snabbt upp till 2:an och så är jag off igen, lycka! :banana

Ja va skraj att kopplingen lagt av, och väl framme på Rosenhill där jag träffade de andra hjälpte de mej att justera den dära vajern vid kopplingen. De sa att den inte tog, så det var inte så konstigt att jag hade haft problem så att säga, men det var ett lätt fixat problem som tur var. :)

Så även denna saga fick ett lyckligt slut!
Btw Tack Omega3 för hjälpen med justeringen! :krama

Tack för kaffet

Hejsan! Kul att det gick bra för dig. Då är det bara att puttsa till hojen så att den är i trim till nästa säsong. Vem vet vi kanske syns i någon korsning. :tummenupp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back