Fylla i ingraverade siffror?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag har en klocka där det finns siffror ingraverade i ringen runt tavlan. Dessa var sedan ifyllda med svart färg. Tyvärr var kvalitén på färgen lite sisådär varför den släppt. Detta gör det såklart lite svårt att läsa av siffrorna.

Frågan är: Har någon händig människa ett bra tips på hur man kan fylla i siffrorna igen? Pensel och lackfärg känns riktigt svårt, det är små siffror... vore klart bäst om det fanns något man kunde gnugga ner och sedan få att härda. Det känns som att infärgning av graverade mönster är något som görs då och då.

Mvh,
/Fredrik

Pilla ur all gammal färg med en nål, tvätta med thinner fyll i färg med tex en tandpetare och det gör inget om det kommer lite utanför, låt torka 30 min, torka bort det du kladdat utanför med LITE thinner på en luddfri trasa, låt toka 24 timmar innan du använder klockan Klart:)

Pilla ur all gammal färg med en nål, tvätta med thinner fyll i färg med tex en tandpetare och det gör inget om det kommer lite utanför, låt torka 30 min, torka bort det du kladdat utanför med LITE thinner på en luddfri trasa, låt toka 24 timmar innan du använder klockan Klart:)

Happ, det där borde kunna fungera! Förslag på färg att använda?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg