Honda orginal larm jävlas

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
cbr 1000rr
Har ett fabriks?monterat honda larm på min cbr1000rr 05a som inte vill larmas på utan att börja larma.
ca en minut efter att man larmat på så sätter ngn svag ljudsignal igång o låter i "pulser" (uppskattningsvis 30st?) sen börjar den larma som fan. vad betyder dom där puls signalerna? ska det va så eller är det ngt felmeddelande?

Japp honda orginal står det på larm enheten.
Får slå dom en signal på måndag då, tänkte bara om någon hade koll så man hade ngt att göra inatt :D

Japp honda orginal står det på larm enheten.
Får slå dom en signal på måndag då, tänkte bara om någon hade koll så man hade ngt att göra inatt :D

Hehe förstod det nästan! Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig. Men jag kan tänka mig att det är felsignal av nåt slag. Orsaken framgår av antal blinkningar eller signal, men för att förstå / tolka signalerna så måste man ha nåt att utgå ifrån. Typ en schema för signal koder osv..

Ring Honda är mitt förslag!

Har inte honda 5 års garanti på elektroniken? bara att lämna in och säga:FIXA isåfall :D ,annars är det väl bara att ringa till dom som sagts redan

Ingen lösning, men lite hjälp på vägen

Hej,

Vad jag vet så fabriksmonterar inte honda larm på CBR1000RR. Larmet är ett originaltillbehör som man kan köpa och montera själv eller låta en honda-handlare montera det.

Med larmkitet så ska det följa med en manual där felkoder och felsökningsförslag står med. Dessutom ska du ha fått med larmkoder som behövs för att koda nya larmdosor etc.

Om du inte fått med detta då du köpt hojen så bör du kontakta säljaren så du får det!

MVH/B)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back