Roliga namn

haha :D

Jag stör mig på namn som Jan Jansson, Erik Eriksson osv. Snacka om fantasilösa päron

Last edited:
haha :D

Jag stör mig på namn som Jan Jansson, Erik Eriksson osv. Snacka om fantasilösa päron

Eller folk som döps till samma namn som sin farsa, med skillnaden "jr" eller "den IV".

Dubbelnamn finner jag helt menlösa. Klas-Krister eller Glenn-Kenneth. Varför?

Eller folk som döps till samma namn som sin farsa, med skillnaden "jr" eller "den IV".

Dubbelnamn finner jag helt menlösa. Klas-Krister eller Glenn-Kenneth. Varför?

Norrmännen är helt tokiga i dubbelnamn, dåliga kombinationer av omöjliga namn är vardag där.

Hur fan ropar man in Stian-Cristen ur sandlådan när det är dags för välling och bollibompa liksom?

Hörde för ett tag sen talas om någon svensk sjuksköterska som gifte sig med en balt. Hon hette Inga "nånting" från börjar, men i och med giftermålet fick hon efternamnet "piller". Därmed blev hon sjuksköterskan Inga Piller:D

Systrarna fina och lena bröst.. underbara människor

satt och kollade på just detta igår, hittade lite olika:
sauron
obi-wan kenobi
darth vader
peter niklas/niklasson
harley davidsson
hitler
stalin
tarzan

Jag träffade på en tysk tjej som hette Furer i efternamn.

Hur tänkte dom liksom?

Man skulle ju kunnat tro att människor som heter Nopp i efternamn valde förnamn
på sina barn med viss eftertanke...

Last edited:
Dubbelnamn är typiskt norrländskt. Åke och Olov som andranamn är fan ofelbart norrländskt. Sven-Åke, Lars-Åke, Sven-Olov, Lars-Olov.

Bara norrland.

Man skulle ju kunnat tro att människor som heter Nopp i efternamn valde förnamn
på sina barn med viss eftertanke...

I synnerhet om dom någonsin ska ha en epostadres från stiftelsen bostaden i Umeå.

Dom har (hade för 10 år sedan) en stenhård regel om att e-post adresserna skulle bestå av första bokstaven i förnamnet och ett visst antal ur efternamnet.

Mitt ex (vi kan kalla henne Filippa Ittala) fick således adressen fitta@bostaden.se (nu hette hon inte F.Ittala, men resultatet blev väldigt likt)

Jag fick ringa och tjafsa som fan för att hon skulle få en ny adress, för hon vägrade givetvis att acceptera den hon hade fått...

Signit Slutbeck, en chef på Peab för många år sen tror jag. Inte sååå roligt, men jävligt udda. Hur många Signit kan det finnas i Sverige liksom? Får jag en son nån gång så ska han heta Sten-Gösta med Signit som mellannamn.

Ngt jag tycker är festligt är när människor byter efternamn till ngt som ska ge en nobel klang...osså blir det helt fel.

När jag jobbade i Flottan var det en självupptagen örlogskapten som bytte sitt son-efternamn till Hummerhielm :rofl eller ngt ditåt. Kanhända efter giftemål. Det dröjde ungefär en dag innan de gamla löjtisarna (gamla högbåtsmän) hade det nya namnet klart: Räkmössan :D :rofl

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back