Pirate Bay's kamp mot kopierat material.

Humor på högsta nivå :D Synd bara att de kommer få rätten på sin sida med största sannolikhet, det hade varit fruktansvärt roligt om Sandryds handel hade gjort pengar på deras namn.

det hade varit fruktansvärt roligt om Sandryds handel hade gjort pengar på deras namn.

De har redan gjort sig en hacka.

Hur mycket tror du det hade kostat för att annonsera till sig motsvarande mängd besökare som dagarnas mediebevakning resulterar i?! :va

En halvsida i ETT nummer av Metro kostar 205000:-

....och jag garanterar dig att den här nyheten genererar bra mycket mer trafik än en halvsidesannons i ett nummer av metro så det är bara att börja räkna.

Deras lilla PR-stunt motsvarar säkert en mille i annonskostnader.

Last edited:
Tycker det är tecken på aftonbladetintelligens att tro att det är dubbelmoral.

Piratebay är emot upphovsrätt & patent så varför ska de inte kunna bli förbannade om ett företag registrerar deras logga? :va

Humor:D Fast jag hade också blivit arg om någon snott min logga. Jag menar, det är lite skillnad mellan att lägga beslag på och dela ut material och att helt sonika kapa, ta patent på och hävda att det är ditt eget material...:rolleyes: Tror att hollywood och övriga stora aktörer också blivit förbannade om någon helt plötsligt kommit och tagit åt sig äran för diverse logotyper och vad den står för:näsblod Inte för att de missat att registrera sina logotyper så att detta någonsin skulle bli möjligt, men ni fattar principen.

Tycker det är tecken på aftonbladetintelligens att tro att det är dubbelmoral.

Piratebay är emot upphovsrätt & patent så varför ska de inte kunna bli förbannade om ett företag registrerar deras logga? :va

SAMT tjänar pengar på den! :cpparty

Att dom klagar är väll inte så konstigt?
Läs vad Peter Sunde har och säga om saken istället för vad aftonhoran har och skvallra om det samma.

http://blog.brokep.com/

De vill att loggan ska tillhöra allmänheten och inte något företag. Att sedan patentverket har godkänt detta trots att skeppet är ett riktigt känt varumärke är väll bara pinsamt för PRV?

Som sagt, läs han blogg där han skriver sin tankegång + lite till.

När det kom till folks kännedom att detta skett, så mejlade många in till PRV, däribland både jag och Fredrik Neij. Det intressanta var att när Fredrik mejlade in och frågade hur han kunde invända för allmänhetens intresse, så fick han svar direkt. Men inte från PRV, utan från Sveriges Radio! 1 min och 50 sekunder efter brevet skickades så kommer alltså svar från en journalist, med en kopia på brevet som skickades till en svensk myndighets kundtjänst.

Att sedan patentverket har godkänt detta trots att skeppet är ett riktigt känt varumärke är väll bara pinsamt för PRV?

Tja, du är kanske en sån där personlighet som föredrar DN´s kultursidor istället...

Då finns även denna tankegång...
– PRV sysslar ju med immaterialrätt, och TPB symboliserar kritik mot immaterialrätten. Det är inte helt otänkbart att myndighetens anställda passar på att jävlas lite när någon kritiserar den bransch de jobbar i.

Då finns även denna tankegång...
...som betyder att en statlig verksamhet har rätt att göra fel för att dryga sig?

Jag läser både Aftonbladet, DN och många andra tidningar, men när Aftonbladet trycker upp en skandal i rubriken så kan man väll utgå från att det som står i artikeln är fel?

The Pirate Bay är folket... och folket borde ju inte vara rädd för regeringen, regeringen borde vara rädd för folket inte sant ?

" Man kan ej uppfinna hjulet och sedan förbjuda det "

visst är det humor med att någon spelar TPB ett spratt, det skulle behöva lite självdistans:D

Men sen bör man ju dock ha klart för sig att det inte är helt obefogat de blir arga då TPB är emot upphovsrätten och inte patent. Det är en stor skillnad.

visst är det humor med att någon spelar TPB ett spratt, det skulle behöva lite självdistans:D

Men sen bör man ju dock ha klart för sig att det inte är helt obefogat de blir arga då TPB är emot upphovsrätten och inte patent. Det är en stor skillnad.
Är det verkligen så stor skillnad mellan ett patent och rätt till de verk du skapar? Rent juridiskt är det kanske det men filosofiskt tycker jag inte det är någon skillnad alls.

De vill att loggan ska tillhöra allmänheten och inte något företag.

Då kunde de ju lätt ha skyddat varumärket själva och låtit folk använda sig av det, det är ju inte svårare än så. Det handlar ju inte om upphovsrätt eftersom mannen som designat loggan avsagt sig upphovsrätten till den.
Att de inte är smarta nog att skydda det om de anser att det är ett varumärke får ju stå för dem.

Är det verkligen så stor skillnad mellan ett patent och rätt till de verk du skapar? Rent juridiskt är det kanske det men filosofiskt tycker jag inte det är någon skillnad alls.

wow bro.. thats deep!:näsblod
nä men jag hajjar vad du menar.

Det är ju det som är själva grejen att det, som du säger, är inte så stor "filosofisk" skillnad, och därför blir det rätt ironiskt att de blir arga och påvisar vilken liten självdistans de har. men fortfarande har de ju juridiskt sätt rätt att bli arga då de inte skiter i "patentjuridiken". Så skulle jag iaf säga att det är.

wow bro.. thats deep!:näsblod
nä men jag hajjar vad du menar.

Det är ju det som är själva grejen att det, som du säger, är inte så stor "filosofisk" skillnad, och därför blir det rätt ironiskt att de blir arga och påvisar vilken liten självdistans de har. men fortfarande har de ju juridiskt sätt rätt att bli arga då de inte skiter i "patentjuridiken". Så skulle jag iaf säga att det är.
Jag tycker det är vansinnigt distanslöst av dem att bli upprörda över det. De vill väl ha frihet på nätet etc.
De är hycklare helt enkelt.

Det är väl ändå skillnad på att vilja använda TPB-loggan, vilket är helt fritt för vem som helst och att vilja registrera loggan som sin egen och hindra andra att använda den utan att be om lov.

Hela diskussionen är urbota dum och enbart ett smart PR-jippo. Bara det är i sig själv bevis nog om marknadsvärdet som TPB besitter.

Det är väl ändå skillnad på att vilja använda TPB-loggan, vilket är helt fritt för vem som helst och att vilja registrera loggan som sin egen och hindra andra att använda den utan att be om lov.

Hela diskussionen är urbota dum och enbart ett smart PR-jippo. Bara det är i sig själv bevis nog om marknadsvärdet som TPB besitter.
Det handlar ju om TBPs reaktion. Den är ju magstark med tanke på vad deras egen sida handlar om.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg