Palm Vx

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Röjde lite i garderoben och hittade denna http://en.wikipedia.org/wiki/Palm_V
Jag fick den för 10 år sedan och kunde knappt leva utan den, vad hände sen... den har inte varit igång sedan 2003, undrar om den ens funkar, ligger på laddning nu.

Har den varit helt urladdad så är den soptom! Palm bygger på att dom aldrig stängs av, när man "stänger av" dom så släcker man bara skärmen, och allt man sparar ligger i ram, inte i flashminne. Efter att dom inte reagerar längre så klarar dom sig upp till 2v innan dom dör och allt försvinner. Ganska osmidig lösning faktiskt :gnissla

Har den varit helt urladdad så är den soptom! Palm bygger på att dom aldrig stängs av, när man "stänger av" dom så släcker man bara skärmen, och allt man sparar ligger i ram, inte i flashminne. Efter att dom inte reagerar längre så klarar dom sig upp till 2v innan dom dör och allt försvinner. Ganska osmidig lösning faktiskt :gnissla
Den e stendöd, går det inte att byta battreri, hur gör man isf för att öppna den, slägga & spett?

Den e stendöd, går det inte att byta battreri, hur gör man isf för att öppna den, slägga & spett?
Jadu, bra fråga! Det gick att byta på IIIc iaf, det gjorde jag på min! Eller ja, Palm gjorde.

Men jag plockade fram min gamla Vx nu, och mycket riktigt, den verkar ju vara rena Fort Knox :gnissla Men det lär ju finnas gott om Palm-nissar på nätet, har du testat att googla?

Jag hade också en palm, kunde inte heller leva utan den, för det var ju såå nödvändigt att läsa mailen varje gång man fick ett par minuter över...

Sedan blev det dåtidens smartphones, flera olika...

Nu har jag en mobiltelefon som är steget dummare än en gråsten, jag kan inte ens skicka/ta emot MMS och ingen handdator, jag har förvisso en laptop som jag aldrig tar med mig någonstans.

Jag är snart tillbaka på Papyrus-stadiet.

Kan inte papyrusrullar vara något för farbror istället?
Dö Apstruts :mad:

Jag hade också en palm, kunde inte heller leva utan den, för det var ju såå nödvändigt att läsa mailen varje gång man fick ett par minuter över...

Sedan blev det dåtidens smartphones, flera olika...

Nu har jag en mobiltelefon som är steget dummare än en gråsten, jag kan inte ens skicka/ta emot MMS och ingen handdator, jag har förvisso en laptop som jag aldrig tar med mig någonstans.

Jag är snart tillbaka på Papyrus-stadiet.
Jo det va väl det som hände, telefonerna synkades i outlook och den stackars Palmen åkte in i skrubben.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...