Eldstorm
Dr Jekyll & Mr Highside
Laddspänningen!Laddströmmen eller laddspänningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laddspänningen!Laddströmmen eller laddspänningen?
Har gått över dem och gjort kontaktytorna till batteriets poler näst intill spegelblanka, men tack för tipset.![]()
Upp till 250mA anses som normalt på en BIL i krypström, inbillar mig att det borde vara lika på en hoj.
Möjligen på en Hisingemoppe, deras verkstäder kan inte ett sk-t. En hävdade att 0.35A var ok!! Man kan då inte ens lämna bilen en vecka. (Jag fick verkstaden att ändra sig, det VAR fel på bilen..)Upp till 250mA anses som normalt på en BIL i krypström, inbillar mig att det borde vara lika på en hoj.
Missminner jag mig inte så ska den rekommenderade läckströmmen helst vara under 2 mA på en MC.
Seriöst!Ny egenkonstruerad batterianslutning. (Förtennad koppar)
Hur tänkte du nu?![]()
Ett typiskt hojbatteri är på 16Ah. 16Ah / 250mA = 64 h.
Jag vill nog gärna kunna starta min hoj även om den varit parkerad längre än knappt tre dygn.
10-12mA hade jag i läckström på min f.d. bil med stereon urkopplad.Är inte 250mA normalt på en bil? me tanke på larm o klocka?
10-12mA hade jag i läckström på min f.d. bil med stereon urkopplad.
Stereon drog ca 80mA. Inte så vanligt att man har stereo på mc...
250mA är nog i mesta laget på en bil även om man har larm, stereo, klocka etc. som drar en del ström när tändningen är av.
Möjligen på en Hisingemoppe, deras verkstäder kan inte ett sk-t. En hävdade att 0.35A var ok!! Man kan då inte ens lämna bilen en vecka. (Jag fick verkstaden att ändra sig, det VAR fel på bilen..)
70Ah och .25 A ger en standbytid på 1,5 vecka. Sannolikt kan du inte starta bilen efter ens EN vecka..
Vad gäller mc gissar jag att max några enstaka mA är normalt med tanke på ack storlek etc..Det är också mycket mindre elektronik på en mc jmfrt med bil..
Har man larm (eftermonterat) kan och bör man kolla strömförbrukningen, innan det blir problem.
Rätt..10-12mA hade jag i läckström på min f.d. bil med stereon urkopplad.
Stereon drog ca 80mA. Inte så vanligt att man har stereo på mc...
250mA är nog i mesta laget på en bil även om man har larm, stereo, klocka etc. som drar en del ström när tändningen är av.

Laddspänningen!
Bra, men kablarna oxiderar i övergången mellan polskon och kabeln. Jag rekommenderar att du byter kablarna. Ducatis batterikablar är 10mm2 i original, vilket är lite klent. Gå upp till 16mm2.
Originalkabeln ( Ducati 999 -03)
Bild
Ny egenkonstruerad batterianslutning. (Förtennad koppar)
Bild
Monterad på batteriet:
Bild
Nya kablarna (16mm2 Skyllermarks) på plats:
Bild

Upp till 250mA anses som normalt på en BIL i krypström, inbillar mig att det borde vara lika på en hoj.

|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |