25kw regga gixxer 1000

D.Karlzzon

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2009
Hoj
Yamaha R1
jag undrar om det är möjligt att 25kw regga en 1000cc har ett år kvar på mellankort men vill inte ha mindre hoj bara för ett år.. det finns ju stser att köpa men är det möjligt? hittar inget om detta på forumet..

tacksam för svar

danne

Som ovan säger, köp en styrpningsats via mckompaniet. Montera, skriv på papprena att strypningarna är korrekt monterade och besikta. Klart!

Går och går, men det är komplett vansinne. Hojen kommer gå som ett lass skit. Köp en 600 som redan är strypt och stripea om, om du nödvändigtvis måste ha något att skryta med. Dom som bryr sig kommer iaf inte se skillnaden. Men du slipper skämmas när din Gixxer blir ifrånkörd av en 250 rakt fram.

Han undrade om det var möjligt och det är möjligt, han frågade inte efter vad folk tycker om det.

Last edited:
Hoppas du menar att du ska ta bort strypningarna efter bes. eller? annars finns det ingen vits med detta! olagligt, ja visst men jag är ingen moralkärring :rolleyes:

Förstår inte varför en 25kw 1000 skulle gå sämre än en annan 25kw-hoj förutsatt att strypningen är väl utförd.

Stryp och dreva den så kommer den inte gå sämre än valfri annan 25a,är väl annars utväxlingen som ställer till det.

Henrik

Som ovan säger, köp en styrpningsats via mckompaniet. Montera, skriv på papprena att strypningarna är korrekt monterade och besikta. Klart!

Han undrade om det var möjligt och det är möjligt, han frågade inte efter vad folk tycker om det.

Bra svar tackar tackar..
Det ser ju bra ut på pappret när jag bara har mellanbehörighet, sen kör man utan strypning ändå, men när jag får tungt behöver jag ju inte byta hojj.. å visst jag uttnyttjar inte en 600 på långa vägar men om man inte vill ligga å mata på det röda så åker man ju mkt goare på en 1000 :P

Sen OM polisen stannar dig (rutinkontroll eller att du själv gör ngt knas) så lär dom (om dom inte är helt tappade) börja fundera på hur troligt det är att du kör runt med en ordentligt/lagligt strypt literhoj. Men det finns säkert poliser som har noll koll på hojvärlden också, bara hoppas de e en sån du stöter på om/när du blir stannad :)

Sen OM polisen stannar dig (rutinkontroll eller att du själv gör ngt knas) så lär dom (om dom inte är helt tappade) börja fundera på hur troligt det är att du kör runt med en ordentligt/lagligt strypt literhoj. Men det finns säkert poliser som har noll koll på hojvärlden också, bara hoppas de e en sån du stöter på om/när du blir stannad :)

Jag har kört ostrypt oj 2 säsonger på mellankortet.

har blivit stoppad 4ggr utan att någon har sagt något om min behörighet.
En gång körde jag tung hoj med indraget mellankort, det var heller inga problem, fick bara en trevlig böter inga andra påföljder.

Min gixxer 1000 är 25Kw reggad...
Har provar att köra den så och den går som ett lass skit!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back