Spamtråd för spammisarna

Massa text

En del av mjölken kan givetvis bytas ut mot lite mer grädde för att få den lite drygare.

Ett tips är att inte äta allt detta på bara två personer. Det kan bli lite mastigt. :hihi

Kanon :tummenupp

Ska bara fixa en finmaskig sil för det äger jag nog ingen.

Och grädde är en nyttig naturprodukt som man aldrig kan få för mycket av :tungan

Tror du man klarar det på en person då :va

Och grädde är en nyttig naturprodukt som man aldrig kan få för mycket av :tungan

Äta den själv menar du!? Skulle inte vilja rekommendera. Att tillaga själv är inga som helst problem. Jag har gjort det själv.

Vad gäller silen kan du ta en grövre handduk istället. Dock inte att rekommendera. Annars kan du bara låta den småbubbla lite längre för att på det sättet förånga bort lite mer vätska.

Lycka till!

Ingredienser 8 portioner
(400 g blandande färska bär efter tillgång)
Pannacotta:
2 dl vispgrädde
2 dl mjölk
75 g strösocker
4 st blötlagda gelatinblad
240 g vit choklad, hackad
1 vaniljstång
(Halloncoulis:
250 g hallon
florsocker)

Gör så här
1. Blötlägg gelatinbladen i vatten 20 minuter innan tillagning. Koka sedan upp grädden och mjölken i en kastrull. Tillsätt sockret, chokladen och vaniljen. Krama ur gelatinet och lägg ner det också. Låt allt smälta under omrörning.

(2. Sila bort överflödig vätska med en finmaskig sil eller grov duk. Häll sedan upp allt i portionsformar. Låt stelna i kylen i ett par timmar.)

3. Mixa hallonen till en puré med en stavmixer (eller gaffel). Sila bort kärnorna med en finmaskig sil och smaka av med florsocker. Vänd sedan i de färska bären. Servera med panacottan och njut!

4. Gör gärna lite extra halloncoulis som serveras i en kanna som extra tillbehör.

En del av mjölken kan givetvis bytas ut mot lite mer grädde för att få den lite drygare.

Ett tips är att inte äta allt detta på bara två personer. Det kan bli lite mastigt. :hihi

Mmm Det här vill jag prova i helgen :drool Sicken osis att vi bara e 2 pers :tungan

Går det inte att använda kaffefilter eller linnetyg (avlag kökshanduk eller lakan?)

Last edited:
Går det inte att använda kaffefilter eller linnetyg (avlag kökshanduk eller lakan?)

Har försökt använda kaffefilter i ett annat sammanhang när det skulle vara en sån sil. Kommer nog inte göra om det :rolleyes:
Resultatet blev inte riktigt som det var tänkt :gnissla

Men det ska införskaffas en sil så man kan testa göra lite nån dag. Fast ska kanske minska på mängderna om man ska käka det själv :D

Har försökt använda kaffefilter i ett annat sammanhang när det skulle vara en sån sil. Kommer nog inte göra om det :rolleyes:
Resultatet blev inte riktigt som det var tänkt :gnissla

Men det ska införskaffas en sil så man kan testa göra lite nån dag. Fast ska kanske minska på mängderna om man ska käka det själv :D

Var det melitta/pappaersfilter? Jag har ett flergångskaffefilter hemma som jag använder till dylikt. De är inte lika dyra som linnedurk (eller vad det heter) som går att köpa till saftning och sånt.
Ja ska man bara ha det själv så... men inte så kul och knappt lönt att stå och grejja med sånt här om man bara ska äta det själv :tråkad

Jag har ingen internet hemma :gråta
Det är nått fel och jag kluddade till det ännu mer tror jag :gråta
Nån som vet råd? :gråta

Jag har ingen internet hemma :gråta
Det är nått fel och jag kluddade till det ännu mer tror jag :gråta
Nån som vet råd? :gråta

Antagligen.

Vad är det för operativsystem och uppkoppling?
Börja testa med reparera uppkopplingen (högerklick på ikonen i nedre högra hörnet --> reparera)

Annars får vi fortsätta leta fel

Antagligen.

Vad är det för operativsystem och uppkoppling?
Börja testa med reparera uppkopplingen (högerklick på ikonen i nedre högra hörnet --> reparera)

Annars får vi fortsätta leta fel

Provade det igår och massa andra saker. jag lyckade s med att prega på nått så ikonen med dubbeldatorn försvann :sur
jkag har bahnhofs. Jag ringde till dem men de ville jag skulle kolla så att det inte var något fel på utrustnignen.

Självklart har jag råd. Ring din ISP och be om ursäkt för alla olagligheter du hållit på med. :hihi

Olagligheter. Jag håller inte på med något olagligt. :angel Vad är det du insiminerar?

Last edited:
Har du trådlöst eller kabel?

Kabel rakt in in väggen. Det kom en konstig varningstriangel på dubbeldatorikonen igår som sa att jag har ingen eller begränsad tillgång till internet. Jag vet att jag har lite glapp i ett av uttagen men när det inte är kontakt så brukar dubbeldatorn bara vara överkryssad. När jag tar ut kabeln och stoppar in den i uttaget eller datorn igen så försöker datorn koppla upp men så får jag bara varningstriangeln igen. Jag lyckades trycka på nått, inaktivera tror jag det stod på knappen, så dubbeldatorikonen försvann helt från fältet ner i högra hörnet :( Har med datorn på jobbet idag och provade få uppkoppling här men det funkar inte här heller:gnissla

Provade det igår och massa andra saker. jag lyckade s med att prega på nått så ikonen med dubbeldatorn försvann :sur
jkag har bahnhofs. Jag ringde till dem men de ville jag skulle kolla så att det inte var något fel på utrustnignen.

Det är aldrig deras fel. Inte initialt iaf då de får bestämma.

Olagligheter. Jag håller inte på med något olagligt. :angel Vad är det du insiminerar?

Det finns dem som tycker att det bör vara olagligt med spam.

Kabel rakt in in väggen. Det kom en konstig varningstriangel på dubbeldatorikonen igår som sa att jag har ingen eller begränsad tillgång till internet. Jag vet att jag har lite glapp i ett av uttagen men när det inte är kontakt så brukar dubbeldatorn bara vara överkryssad. När jag tar ut kabeln och stoppar in den i uttaget eller datorn igen så försöker datorn koppla upp men så får jag bara varningstriangeln igen. Jag lyckades trycka på nått, inaktivera tror jag det stod på knappen, så dubbeldatorikonen försvann helt från fältet ner i högra hörnet :( Har med datorn på jobbet idag och provade få uppkoppling här men det funkar inte här heller:gnissla

Nätverksinställningar eller vad det nu heter. Hitta egenskaperna för kortet och aktivera skiten igen.

Som sideline skrev, gå in i Nätverksinställningarna och välj egenskaper för kortet och pilla lite där. Pilla rätt bara, så det inte går ännu mer åt skogen. :hihi

Har ni ingen it-nörd på jobbet du kan fråga!?

Vet inte de som jobbar med it här vill jag inte fråga om privatdatorn. Dom kommer nog int hjälpa mig är jag rädd. Nja jag får väl leva utan internet resen av livet. Fatta va handikappad jag kände mig igår. Gick och la mig i vredesmod kl 9 och grät mig tillsömns :hihi Nåja kanske inte men det kändes faktiskt lite tufft

Vet inte de som jobbar med it här vill jag inte fråga om privatdatorn. Dom kommer nog int hjälpa mig är jag rädd. Nja jag får väl leva utan internet resen av livet. Fatta va handikappad jag kände mig igår. Gick och la mig i vredesmod kl 9 och grät mig tillsömns :hihi Nåja kanske inte men det kändes faktiskt lite tufft

Ungefär som jag hade det här på jobbet för några veckor sedan. Inte lätt när man inte kommer åt SH.
Skicka ett par skärmdumpar till Palle71 så löser han det. :tuttar

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back