Att göra i London?

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Ska till London 4 dagar nästa vecka med några polare, ska se en konsert och ev. nån fotbollsmatch.

Är det någon som har något tips på nått mer kul, spännande eller intressant man inte får missa när man är där?!:yoparty

/ Mattias

Det finns ett enormt stort utbud i London. Köp en Lonely Planet guidebok och läs på innan.

Är ni intresserade av mode kan ni kolla in utbudet i de många klädbutikerna. Till skillnad från många andra platser i England finns det gott om bra restauranger från olika världsdelar. Finns även ett bra utbud av nattklubbar om det är av intresse.

Ha en trevlig resa och glöm inte att titta på rätt håll när ni går över gatan av vana hemifrån. Det kan sluta illa. :tummenupp

Vet inte hur vädret är där nu men.

Science och history museum, många timmar kan spenderas där!
London Eye, 135m högt pariserhjul
Parkerna är rätt schyssta

Imperial war museum, science museum samt nån fin klubb ute i förorten (http://www.club414ent.co.uk/ var nice senast) är mina tips. Sen att ta en heldags promenad längt themsen ger mycket att se, spanade in Battersea powerstation från utsidan, kanske man kan få komma in på något sätt?

För de som gillar normala saker finns det ett fint uteställe i Camden Lock - dingwalls. Även krogarna längs Inverness street (camden) sam krogen the world's end (camden) är trevliga ställen.

Last edited:
Ursäkta, men alla dessa "Jag skall resa till XXX. Vad ska jag göra där"-trådar börjar kännas lite sådär va?

Finns HUR MYCKET tips som helst på nätet. Googla. Är inte det tillräckligt kul så köp valfri guidebok. De brukar föreslå turer med varierande längd.

Ok om man nu skulle till nåt ruggigt exotiskt resmål som det knappt finns nån info om, men London? (Ja, det är sent och jag börjar bli grinig)

För de som gillar normala saker finns det ett fint uteställe i Camden Lock - dingwalls. Även krogarna längs Inverness street (camden) sam krogen the world's end (camden) är trevliga ställen.

Näjj. Camden är ett ruggigt proggigt ställe. Riktig turistfälla i mina ögon..........
Öppen cannabisförsäljning under lilla bron vid slussarna för den som tycker sånt är kul.

Last edited:
Ursäkta, men alla dessa "Jag skall resa till XXX. Vad ska jag göra där"-trådar börjar kännas lite sådär va?

Jag tänker ungefär likadant varje gång jag ser rubriken "Vad göra i XXXX".

Speciellt när det gäller så exklusiva resmål som Stockholm och Säffle (åtminstonde Stockholm dyker upp ibland)

Men då brukar jag tänka på att inte framstå (ännu mer) som en grinig gubbe och bita mig i tungan...

Kan det vara så att trådstartarna vill skryta med att dom reser?

För så jävla svårbegripligt är inte Google?

Hmm. Kanske ska börja skryta med att jag bor i Sthlm. Det är så jävla ball........

London eye, Imperial war museum, London dungeon osv som redan är sagt.

Covent garden är rätt schysst att strosa runt, finns även en schysst bar där som ofta har live musik, kommer såklart inte ihåg namnet nu bara :gnissla

Vill ni handla så är Harrods en upplevelse.

Kolla annars http://www.londononline.co.uk

Imperial War museum och British museum är bra.

Battersea powerstation är väl modernt konstmuseum numera, ska vara häftiga lokaler har jag hört.
Hyde/Kensington park är trevligt att strosa runt i.

Tycker de här trådarna är klart mer intressanta än ett gäng andra trådar...
Sen kan det ju skilja på tipsen när de kommer från likasinnade hojdårar kontra pretentiösa reseskribenter.

Tycker de här trådarna är klart mer intressanta än ett gäng andra trådar...
Sen kan det ju skilja på tipsen när de kommer från likasinnade hojdårar kontra pretentiösa reseskribenter.

Nja, allt som indexeras av google är garanterat inte skrivet av pretentiösa reseskribenter...... Vill man ha svar på frågor av resekaraktär finns det garanterat bättre forum att tillgå.

Nu kommer väl någon att gapa om att det här faktiskt är OT-delen, men jag menar att innan man frågar en massa saker så kan man faktiskt bemöda sig med att googla innan man frågar här. Oavsett fråga. Ber man däremot om åsikter så är det en annan femma.

Jag skulle LÄTT kunna lusa ner hela forumet med frågor, men jag googlar faktiskt hellre i två minuter. Önskar att fler gjorde likadant.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg