Spamtråd för spammisarna

Har du varit mycket i Fra menar du? I skidorterna är dom för duktiga på engelska för att man ska kunna lära sig så mycket

Inte mer än att jag körde över de franska alperna ner till Nice i somras. Resten har varit vintertid på skidorter. Där behöver man inte ens kunna engelska nästan, då det är fullt med svenska skibums där. :hihi

Inte mer än att jag körde över de franska alperna ner till Nice i somras. Resten har varit vintertid på skidorter. Där behöver man inte ens kunna engelska nästan, då det är fullt med svenska skibums där. :hihi

:hih ja det har du rätt i. Har du varit i Italien innan? När jag var där kände jag att lite italienska hade gjort sig. Men det kanske är som i fra alperna - i turisktorterna klarar man sig med engelska

För sent för vad? Ska du gå o lägga dig?

Typ så var det läggdags för lilla mig.

Har du varit mycket i Fra menar du? I skidorterna är dom för duktiga på engelska för att man ska kunna lära sig så mycket

Fransmän duktiga på engelska!? Våran guide vi hade senast var bättre på svenska än engelska. Ja, han var fransman.

De där förbannade svenskarna som stör det idylliska lugnet. :huvet

:hih ja det har du rätt i. Har du varit i Italien innan? När jag var där kände jag att lite italienska hade gjort sig. Men det kanske är som i fra alperna - i turisktorterna klarar man sig med engelska

Italienarna är som känt inte alltför duktiga på engelska heller. Tur att man sett tillräckligt många italienska maffiafilmer och -serier för att man skall kunna beställa riktigt god mat. :hihi

I Italien har jag varit ett par gånger. Närmare bestämt fem. Men där räcker det att kunna säga Spaghetti Bolognese, Spaghetti Carbonara och Prosciutto (när man beställer en pizza), så överlever man hur länge som helst. :hihi Öl är självklart också bra att kunna beställa.

Det är inte riktigt där som i Frankrike, fullt med svenska skibums, men man klarar sig hyfsat bra med en blandning av engelska och tyska.

Typ så var det läggdags för lilla mig.

Ja du är ju inte så gammal så du måste väl gå och lägga dig i tid

Fransmän duktiga på engelska!? Våran guide vi hade senast var bättre på svenska än engelska. Ja, han var fransman.

Pardon monsieur. Låt mig omformulera mig en aning. Duktiga - nja men iaf lite bättre i turistorterna är än i övriga fra. Min senaste skidgudie kunde tex sammanfatta 250 franska ord med att säga "alé alé follow me" Inte illa va?!

De där förbannade svenskarna som stör det idylliska lugnet. :huvet

Ja, jag vet dom är överallt! Skitjobbigt

I Italien har jag varit ett par gånger. Närmare bestämt fem. Men där räcker det att kunna säga Spaghetti Bolognese, Spaghetti Carbonara och Prosciutto (när man beställer en pizza), så överlever man hur länge som helst. :hihi Öl är självklart också bra att kunna beställa.

Det är inte riktigt där som i Frankrike, fullt med svenska skibums, men man klarar sig hyfsat bra med en blandning av engelska och tyska.

Una birra, heter det väl? Min dotter lärde sig att säga Una gilate, gratzie (stavningen?) De italiensak tanterna smälte som glass i solsken :)

Last edited:
Una birra, heter det väl? Min dotter lärde sig att säga Una gilate, gratzie (stavningen?) De italiensak tanterna smälte som glass i solsken :)

Tanterna må ha smält som glass i solsken, men det hann nog inte din dotters glass göra innan hon ätit upp den på ett par sekunder. :hihi

Och una birra är helt korrekt. :tummenupp Det ska nog till och med vara: "Una birra, per favore" och när ölen ställts på bordet och säger man glatt ett "Grazie!".

Ja du är ju inte så gammal så du måste väl gå och lägga dig i tid

Pardon monsieur. Låt mig omformulera mig en aning. Duktiga - nja men iaf lite bättre i turistorterna är än i övriga fra. Min senaste skidgudie kunde tex sammanfatta 250 franska ord med att säga "alé alé follow me" Inte illa va?!

Ja, jag vet dom är överallt! Skitjobbigt

Kort och kort, jo.

Tanterna må ha smält som glass i solsken, men det hann nog inte din dotters glass göra innan hon ätit upp den på ett par sekunder. :hihi

Och una birra är helt korrekt. :tummenupp Det ska nog till och med vara: "Una birra, per favore" och när ölen ställts på bordet och säger man glatt ett "Grazie!".

Du kommer klara dig fint i Italien märker jag. Vad mer behöver man kunna egentligen?:tummenupp

Kort och kort, jo.

:confused: Kort o kort??? Va?:va

Last edited:
Här kommer ett litet klipp mest för att visa att även om jag inte spammar mycket finns jag r och smyger. :banana:banana:banana

[YOUTUBE-ID]cdpsfBsN_Dg[/YOUTUBE-ID]

17 sek orka ja kolla sen stängde ja av skiten. hahahahah......

Du måste träna upp din mentala styrka lite mer. Det är därför jag slängde upp detta klippet, För ditt eget bästa lixom. :)

alldeles för rastlös för att fokusera mig på en sak. därför ja kollar på tv o surfar samtidigt. tråkigt att göra en sak åt gången. :D

alldeles för rastlös för att fokusera mig på en sak. därför ja kollar på tv o surfar samtidigt. tråkigt att göra en sak åt gången. :D

sant. själv så kom man ganska nyss hem från träningen så nu är det skönt o inte göra nått alls o bara slappa.

Har du ringt o bokat trekampen?

sant. själv så kom man ganska nyss hem från träningen så nu är det skönt o inte göra nått alls o bara slappa.

Har du ringt o bokat trekampen?

nej, har varit på möten hela dagen idag i sölvesborg o vinslöv. så har inte haft tid o sen varit helt död efter jobb. :( jobbar i samma byggnad som laserdome så ja kan gå dit o fråga i morgon om jag får tid över.

nej, har varit på möten hela dagen idag i sölvesborg o vinslöv. så har inte haft tid o sen varit helt död efter jobb. :( jobbar i samma byggnad som laserdome så ja kan gå dit o fråga i morgon om jag får tid över.
Har du fått in hojen i lyan ännu?

jaså så du har varit uppe i mina trakter o snurrat. nästa gång får du fan höra av digpå nått sätt så bjuder jag på en liten fika. Deal? :tummenupp

Last edited:
Hur många krävs det för att lyfta in den då?

en, den rullar jätte fint på sina däck. :) men jag måste tvätta o putsa min skönhet först innan ja rullar in den. enda lilla hindret jag har är den kanten från gräsmattan till asfalten, men alex o ja fixa d förra året.

en, den rullar jätte fint på sina däck. :) men jag måste tvätta o putsa min skönhet först innan ja rullar in den. enda lilla hindret jag har är den kanten från gräsmattan till asfalten, men alex o ja fixa d förra året.
Är du ok i fossingen nurå?

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back