Är du i riskzonen?!

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Är du i riskzonen för alkoholmissbruk?

• Antal röstningar
    0

Smagatusk

Guest
Hur står det till med ditt alkoholbruk?

Svarar du "ja" på minst ett av alternativen i pollen är du i riskzonen för att vara alkoholmissbrukare. Själv svarade jag "ja" på 2 av alternativen. Dock anser jag mig ha full koll på mitt intag. Det är därför jag startar denna tråden efter midnatt, dagen innan jag är ledig. :D

Det kommer att bli lite svårt att dra några slutsatser från pollen eftersom de som skulle ha röstat nej på allting inte har något svarsalternativ och därigenom inte syns och inte heller kan mätas mot antalet som har problem. :mattias

:messersmith

Två kryss, men att man skulle vara i farozonen bara för det är ju bullshit. Hade jag varit fransman så skulle jag behöva 20 kryss till innan jag behövde oroa mig för alkoholism...

"Har du någonsin druckit alkohol för att komma över en baksmälla"

Gjordes väl i min ungdom, men jag känner att "någonsin" är fel valt ord här...

Jag är så långt ifrån ett alkoholmissbruk man kan komma, om man inte räknar det faktum att jag brukar få hälla bort öl som har blivit för gamla, det är ju en annan form av alkoholmissbruk....

"Har du någonsin druckit alkohol för att komma över en baksmälla"

Gjordes väl i min ungdom, men jag känner att "någonsin" är fel valt ord här...

Jag är så långt ifrån ett alkoholmissbruk man kan komma, om man inte räknar det faktum att jag brukar få hälla bort öl som har blivit för gamla, det är ju en annan form av alkoholmissbruk....
Samma här, nu är det ingen som helst fara, tom whiskyn börjar ju närma sig bäst före :rolleyes: Men under högskoletiden fanns det ju tillfällen när en 3-dagars både tog tre dagar att utföra, och tre dagar att nyktra till ifrån :jisses Men sen insåg jag att det va ganska meningslöst att förstöra hela dagar, och tiden började behövas till annat än att stirra på taket så det inte gick nånstans.

Det är ju en nästan en värre form av alkoholmissbruk :fyllisar

Last edited:
Två kryss, men att man skulle vara i farozonen bara för det är ju bullshit. Hade jag varit fransman så skulle jag behöva 20 kryss till innan jag behövde oroa mig för alkoholism...
Men nu är vi i Sverige, och minsta lilla snedsteg kan va ett tecken på att det kommer att Gå Åt Helvette.

4 kryss. :gnissla

Men nu är vi i Sverige, och minsta lilla snedsteg kan va ett tecken på att det kommer att Gå Åt Helvette.

4 kryss. :gnissla
Bara genom att gå in i den här tråden är man i riskzonen. Funderar man på att sätta ett kryss är det kört!

Annars kan man ju använda sig av Naltrexon. Då är det bara att dricka så mycket man vill utan att behöva få skuldkänslor över att man haft kul under tiden. Drink and stay depressed. :tummenupp

"Naltrexon är ett relativt nytt läkemedel som används mot alkoholism. Medicinen tar bort de positiva effekterna av alkohol t.ex. känslor av upprymdhet."

Jag festar cirkus två-tre helger per år.

Min bättre hälft är nykteriskt och vill inte ha mig i närheten när jag druckit, så ibland har det väl hänt att man känt lite skuldkänslor när man lämnat henne "ensammen" en helg.

Men sen börjar "hallå-toffel" sirenen att tjuta och det sunda förnuftet återvänder.

Jag vågar inte kalla det missbruk tror jag :va

Jag festar cirkus två-tre helger per år.

Min bättre hälft är nykteriskt och vill inte ha mig i närheten när jag druckit, så ibland har det väl hänt att man känt lite skuldkänslor när man lämnat henne "ensammen" en helg.

Men sen börjar "hallå-toffel" sirenen att tjuta och det sunda förnuftet återvänder.

Jag vågar inte kalla det missbruk tror jag :va

:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!