Blivit med ställ (2 delat) Bästa förvaringen?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
I broschyren som medföljer står det att man inte ska förvara stället i solljus eller på golvet under tunga saker.... åfan.

I butikerna hänger dom ju på galge så det borde väl funka, den galgen som följde med är ganska bred och torde vara rätt snäll mot stället. Hänga på galge fritt med nederdelen ihopsatt med ovandelen eller är det nogood för dragkedjan i längden?

Separat upphängda eller är det inte bra för att den ska hålla formen och därför ihopsatt med dragkedjan under förvaring?

Ja antingen eller vilket är bäst?

Skinnställ förvaras bäst i samma ställning som det bärs för att inte tappa formen. Med andra ord bör det förvaras på galgen, ihopsatt, med samtliga dragkedjor stängda. Det är vad jag fick lära mig av handlaren jag köpte mitt ställ av. Samma gäller för handskarna och stövlarna, något som många glömmer.

Detta gäller faktiskt även för andra grejer och är faktiskt ganska viktigt när det gäller exempelvis slalompjäxor.

Ha alltid stället på dig så slipper du fundera...
skämt o sido... mitt hänger på en "bred" galge och de finkar fint. Smörjer in mitt ett par gånger under säsongen samt avslutar med en ordentlig insmörning innan jag hänger in det för säsongen.

Vad köpte du för ställ? Jag har funderingar på nytt inför nästa säsong...

Rengjorde stället o smorde in det med medföljande "infettning" & sen drog jag en "krokögla" i förrådstaket & hängde upp det där.
För extra "skydd" (damm, fel ögon osv) har jag "klätt" stället med en styck stor apoteksrock. :tummenupp
Ser ut som en huvudlös, kutryggig albino hängt sig i mitt förråd om man kikar in lite snabbt men förvaringen är toppen! :)

Jag ser till att det tvättas ordentligt och sedan fettas in. Sedan hänger jag det på galgar (brallorna i krokarna), drar runt "resegarderoberna" som följde med och hänger in i garderoben. Med alla kedjor ihopdragna.

Sedan plockar jag fram allvädersstället med skydd och förbereder mig på den kalla säsongen, för att lindra abstinensen. :)

hänga och hänga

Kan man få glana på "hänget" tro, finns det bild måhända ?

Rengjorde stället o smorde in det med medföljande "infettning" & sen drog jag en "krokögla" i förrådstaket & hängde upp det där.
För extra "skydd" (damm, fel ögon osv) har jag "klätt" stället med en styck stor apoteksrock. :tummenupp
Ser ut som en huvudlös, kutryggig albino hängt sig i mitt förråd om man kikar in lite snabbt men förvaringen är toppen! :)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back