Strypningarna på en GSXR -600 -00

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Tjena!

Ska plocka bort strypningarna på min GSXR 600 -00 och undrar om någon vet hur den är strypt?

Vet att det sitter brickor i förgasarna, vilka jag nog ska kunna få loss.
Sitter det mer strypningar typ trottelstopp osv?

Undrar också om det krävs ombestyckning av förgasarna?

Eller är det bara att ta loss brickorna och gasa?
 
För sökmotorns skull så svarar jag på mina egna frågor:

Den är enbart strypt med brickor i förgasarna.
Tog inte lång tid att ta bort dessa.
Hade mekbok men den behövdes knappt, var bara några enstaka punkter som var nödvändiga för mig.

Den behöver EJ ombestyckas, min hade originalmunstycken i sig.
Inte så bra egentligen då den har BOS-slipon monterat, ska ändra på detta i vinter.

Sist men inte minst måste jag säga att jag höll på att skita ner mig av draget i hojen :Bugar
Är helt säker på att större delen av min organ nu sitter lite närmare röven.
Tur att det är vinter så jag kan samla in mod, då kanske jag vågar starta den igen till våren :brinnerup
 
Monterade du turbo samtidigt eller? Annars förstår jag inte riktigt.

Du har aldrig kört en strypt hoj va?
Om du nu jmf din gml Cagiva 125 och första gången du drog iväg med en sporthoj med minst 100hk.. Du upplevde inte en satans skillnad då?
 
Ta bort dom och se hur den går. Min Gsxr var bara strypt med brickor i förgasaren och sen gick den grymt bra. Behövde inte göra några inställningar alls. Men se till att den får tillräckligt med bensin så den smörjs upp ordentligt.

Ha en kul vår. Köp en större hoj av mig sen när du har tröttnat till sommaren.

/ F
 
Ta bort dom och se hur den går. Min Gsxr var bara strypt med brickor i förgasaren och sen gick den grymt bra. Behövde inte göra några inställningar alls. Men se till att den får tillräckligt med bensin så den smörjs upp ordentligt.

Ha en kul vår. Köp en större hoj av mig sen när du har tröttnat till sommaren.

/ F
Du vet att det är en 4taktare va? :va
 
Du vet att det är en 4taktare va? :va

Förstod inte heller riktigt det där.

Antar att det är bestyckningen han menar och kylning, inte smörjning.
Tanken räknas.

Kollade bestyckningen som sagt och den är original enligt verkstadshandboken.
Lyfte iof bara och kollade i ettans och den var på 135.
Ska sitta 135 i ettan och fyran, 132.5 i tvåan och trean.

Viss reservation för uppgifterna, PMa mig om någon behöver exakta siffrorna så kolla jag i mekboken (har den i garaget).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top