Sciphone iphone-kopia.

• Thread starter Thread starter Rydstedt1989
  • Start date Start date
Varför inte köpa en riktig..?

Jadu bra fråga:va. för att jag är bunden till mitt bajsAbonemang länge till, min tel är kaputt och jag har inte råd med en riktig Iphone. annars hade jag gärna haft en riktig. men denna får duga så länge.

inte iphone, utan en ophone:

[YOUTUBE-ID]mQdc7oQo7Oo&feature=fvw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]d0Jg7iklKhY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

it's good to be a china man.

Sciphone är något av det sämsta skit jag någonsin haft i min hand. Fick 2 st från en av mina kunder som hade köpt 1000 st i kina, han gav 30 dollar styck för dom.

Plastig, värdelös meny, värdelös skärm, kameran är det sämsta någonsin det går att fotta men förvänta dig inte att se något, ANUS helt och hållet!!!!

Joodå positivt var att man kunde ha 2 sim kort inne, båda fungerade och man kunde välja vilken man vill ringa med.

Får du en gratis är det väll ok men för guds skull betala inte pengar för en!!!!

Last edited:
Tanken med iphone (och androidlurarna) är att man köper en "tom" apparat som man sedan formar efter egna behag. Vad har Sciphone för "appstore"?

Tanken med iphone (och androidlurarna) är att man köper en "tom" apparat som man sedan formar efter egna behag. Vad har Sciphone för "appstore"?

Man kan inte göra något med den luren, det är en telefon med iphone utseende men inget annat gemensamt.

Joodå positivt var att man kunde ha 2 sim kort inne, båda fungerade och man kunde välja vilken man vill ringa med.

Jag begriper inte att det fortfarande inte går på alla telefoner, det finns ju ett självklart behov av det för folk som vill separera jobbsamtal och privatsamtal, många jag känner släpar på två olika telefoner istället, alternativt fipplar ur och i SIM kort....

Kan inte sluta läsa det som "Schizophrenic"... :3freak

Det är dom dubbla SIM korten som gör det, telefonen känns scitzo....

Last edited:
Sciphone är något av det sämsta skit jag någonsin haft i min hand. Fick 2 st från en av mina kunder som hade köpt 1000 st i kina, han gav 30 dollar styck för dom.

Plastig, värdelös meny, värdelös skärm, kameran är det sämsta någonsin det går att fotta men förvänta dig inte att se något, ANUS helt och hållet!!!!

Får du en gratis är det väll ok men för guds skull betala inte pengar för en!!!!

oookej. Nu känns det jättetryggt :gnissla

Kameran har jag listat ut att den inte skulle vara någon höjdare, skönt att få det bekräftat.

Du får gärna utveckla på vilket sätt menyerna och skärmen är värdelösa?
Hur är dom i jämförelse med Iphonens dito?

Tack för dom konstruktiva svaren och även till GUW och Merovingian för dagens smilbands-streching.:)

I huset där jag bor finns det en mobilaffär som säljer sådana iPhonekopior. Kostar runt 300 kr. Det är dom inte värda. Skärmen är så okänslig och svara så dåligt att man får panik redan när man testar den i affären. Kameran är tom sämre än iPhones.

Jag skulle hellre köpa en gamnal hederlig Nokia 8310 med ett nytt batteri för en hundring. Den är mer pålitlig och dessutom tål den mycket stryk.

Denna har jag, fungerar bra tycker ja. Kostar ca 3000kr på ebay sista ja kolla.

Ingen skräpmodell i Kina. Där kostar den 2500kr + kostnaden för laddaren.

http://en.meizu.com/

Bifogat

• main3.jpg
    main3.jpg
    73.8 KB · Visningar: 56

Kameran har jag listat ut att den inte skulle vara någon höjdare, skönt att få det bekräftat.

Tack för dom konstruktiva svaren och även till GUW och Merovingian för dagens smilbands-streching.:)

Finns inte ord för hur otroligt dålig den är.

Jag är van iPhone pilot och har testat lite olka kopior, ingen har varit i närheten. En blind skulle se att det bara är rent skit.

Det går inte att jämföra!!!! Det går bara inte!!!! Alltså sciphone är inte en kopia på iPhone utan första bilden är rippad från Iphone, allt annat bakom är annat skit som inte ser ut som iPhone, grynigt, piss gränssnitt, dålig känslighet, inget sync funktion till datorn, ljudet är skrattretande, KÖP INTE!!!!

PS: Nu är denna lite nyare än dom jag har men jag kan ej tänka mig att dom har blivit så ofantligt mycket bättre!!!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...