Slowroller
Skrämmer små barn
Tyrone? med risk för upprepning eftersom jag inte läst hela tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Olika sociala skikt döper sina barn efter vissa regler. Så är det, har alltid varit och kommer alltid att vara.
Överklassen: Kunganamn i den svenska historien och namn från den franska överklassen: Oscar, Gustaf, Carl, Erik, Philip, Madeleine, Sofie, Emelie, Josefine, Emma.
Medelklassen: "vanliga" namn med med svensk anknytning till farföräldragenerationen, eller till händelser i den svenska politiska historien (Alva, Moa) och Astrid Lindgren: Hanna, Elin, Ida, Maja, Moa, Ebba, Alva, Emil, Linus, Elias, Samuel, Rasmus, Albin.
Underklassen: "exotiska" namn med lite udda anknytning, (Jasmine är väldigt vanligt bland den fattiga vita underklassen i Sverige, men inte särskilt vanlig bland invandrare.) förr i tiden alla "y" och "ie" namn, nuförtiden från den nutida sport- och nöjesvärlden: Tindra, Jasmine, Vendela, Cassandra, Tyra, Michelle, Leon, Mohamed, Kim, Ali, Elliot, Liam, Kevin, Eddie, Tim, Kasper, Robin"

Ulla-Bengt

Fan, nu tillhör man överklassen också. Min förstfödde med två överklassnamn enligt ovan, har på sant överklassmanér även ett tredje namn. Det skall du lägga på minnet; Quintus. Absolut coolast hittills i den här tråden.
![]()
Min mor bytte efternamn till Qvintus när hon skilde sig från gubben. Man kanske skulle ta det.
Quintus Qvintus är ju lysande.
Anders, Daniel, Fredrik, Henrik, Johan, Martin, Niklas, Peter, Stefan, Tomas. Vad är det för fel på normala namn? Varför ser klasslistorna numera ut som rollistan från Åsa-Nissefilmerna?
Jag var ensam i hela skolan om att heta Mattias. Jag tyckte själv att det var ett jävligt konstigt namn, men nu har jag växt i det.Jo, det är det där jag funderar lite på, man vill hitta ett unikt namn som fortfarande inte är bling. Mattias går dock bort![]()
Anders, Daniel, Fredrik, Henrik, Johan, Martin, Niklas, Peter, Stefan, Tomas. Vad är det för fel på normala namn? Varför ser klasslistorna numera ut som rollistan från Åsa-Nissefilmerna?
Vi valde ett namn som funkar internationellt. Varför ska man ha ett unikt namn? Räcker det inte med att man har ett unikt barn? Senast i raden av knäppa namn står en bekants barn för: Iris. Jag menar: WTF! Sitter inte det i ögat? Varför vill man f.ö. döpa sina barn till namn som man hoppades skulle dö ut med den riktigt gamla generationen(Albin, Elsa m.m. m.m.)?

Fan, nu tillhör man överklassen också. Min förstfödde med två överklassnamn enligt ovan, har på sant överklassmanér även ett tredje namn. Det skall du lägga på minnet; Quintus. Absolut coolast hittills i den här tråden.
![]()
Men vad sägs om Tinitus?
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |