Rektor Gert Åkesson på Sundsgymnasiet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äntligen någon som skriver det som de flesta redan förstått men få haft chansen att läsa om, alla fjantdiagnoser som "drabbar" dagens ungdom nämligen.

Ibland blir det någon mix av statlig, regional och självutnämnd myndighet. Exempel på det senare är föreningar och råd som bildas kring alla, efter 80-talet uppfunna, handikapp som allergier, Asberger, Damp, ADHD, anorexi, dyslexi, dyskalkyli, oral galvanism, anal magnetism... endast fantasin sätter gränser

:rofl

Gert förtjänar all heder nu när han snart skall tvingas stå vid skampålen. Heja Gert! :Bugar

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3718307.svd

En mänsklig rättighet att få en diagnos om man har ont.

Svedabrännkäring "svbk" är fibromyalgi .
Kroniskt utmattnings syndrom är=trött på mitt liv.

Förvisso kan jag tycka att den som skall göra sig lustig över olika diagnoser bör lära sig att stava till dem, "Asberger" känns i alla fall för mig främmande.

Här är en skön blogglänk:

Rektorer sugger
Jag tycker att Rektorn både talar sanning och en aning falsk heter i artikeln.Det negativa är väl att jag själv vart innsat i en ärtstöring och vet värkerna när man var hemma i sängen, själv vet jag att det är något som man tänker på mycket och gör till en större sak, det är väl det enda jag håller med denna person om. Samma sak gäller dyslexi, har juh kompisar som har det och dom har haft svårt i skolan, vet att dom inte har låtsas med att vara dyslexier.

Själv tycker jag att jag känner mig bekvämmare när jag är small. Har inget emot tjockisar tycker bara att dom roffar åt sig för mycket. Men dom har väl en ätstöring dom med.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12726817

asberger....GIF

Saknar lite gnista i avslutningen på kåseriet. Han kunde lätt ha blandat in en rektors åsikter om religion och invandrare också! :brynad

Heja Gert! Ser fram emot nästa utgåva av Spegeln staffanstorp! :Bugar

Last edited:
Japp, fanns inte diagnosen på Jesus tid så är det ingen riktigt diagnos. Aspbergers, ADHD, svininfluensa, cancer och aids är bara fjantdiagnoser. Så är det. Tacka vet jag åderlåtning, det är en riktigt behandling.

Han har en viss poäng, även om jag inte kan peka ut exakt vilka diagnoser saknar en verklig sjukdom bakom.

Han drar väl saker och ting aningen till sin spets, av vilken anledning står det var och en fritt att spekulera kring. Själv drar jag slutsatsen att han vill skapa debatt och är troligen väl medveten om att han i vissa fall är något över gränsen och trampar en del på tårna. Likväl har gubben en klar poäng och sensmoralen torde utom rimligt tvivet vara att det klemas så in i h*lvete med allt och alla i dagens samhälle.

Tyckte det var illa redan när man själv växte upp på 70- och 80-talet, redan då fick man mord i blick när någon nämnde företeelser som "hem och skola" och annat pack som exempelvis ville förbjuda "våldsfilmer" på VHS och allt vad det var. Skulle de haft rätt skulle vi alla vara fullfjädrade yxmördare vid det här laget.

Snart ska man väl ta på sig hjälm och gå i vadderade kläder bara för att man ska gå över gatan.

Fy f*n, man blir förbannad! :mad:

Han drar väl saker och ting aningen till sin spets, av vilken anledning står det var och en fritt att spekulera kring. Själv drar jag slutsatsen att han vill skapa debatt och är troligen väl medveten om att han i vissa fall är något över gränsen och trampar en del på tårna. Likväl har gubben en klar poäng och sensmoralen torde utom rimligt tvivet vara att det klemas så in i h*lvete med allt och alla i dagens samhälle.

Tyckte det var illa redan när man själv växte upp på 70- och 80-talet, redan då fick man mord i blick när någon nämnde företeelser som "hem och skola" och annat pack som exempelvis ville förbjuda "våldsfilmer" på VHS och allt vad det var. Skulle de haft rätt skulle vi alla vara fullfjädrade yxmördare vid det här laget.

Snart ska man väl ta på sig hjälm och gå i vadderade kläder bara för att man ska gå över gatan.

Fy f*n, man blir förbannad! :mad:

Exakt så är det.

Och: Rektorn HAR en poäng.

Det han skriver om olika trygghetstörstande myndigheter gör att man får ont i magen... :(

Det ligger HELT i linje med den bok som ALLA borde läsa:

I trygghetsnarkomanernas land

Där redovisas faktamässigt och entydigt hur trygghetsfixeringen helt förlamat samhället (och folket) där alltid "nån annan" ska ta hand om en.
Kravlöshet - eftersom ingen får känna sig utanför, som sedermera leder till att "ingen kan nånting" istället och "alla" har dyslexi och ätstörningar...
Att landet är Sverige, ja det har du säkert redan fattat.

Läs boken - den som vågar.
Fi fan säger jag.

Landet håller på att välta.... jag drar.

Last edited:
En sak är säker, det behövs inte fler blockflöjtare i skolan och det är sannolikt att det behövs fler som utmanar sanningar om att alla som är korkade, dryga, stöddiga och/eller lata bara behöver en diagnos för att återupprätta ordningen. Myror i byxorna hette det på 80-talet när jag var snorvalp, idag heter det ADHD.

En del förtjänar säkert sin diagnos dock. 25% ungefär skulle jag satsa en tusenlapp på.

Som en polares farsa sa till polaren för ett tag sen "Det är en jävla tur att det inte fanns ADHD o annat konstigt när du var liten, då hade du haft alltihop."

Han har en poäng och ser man inte att delar av det är lite för att provocera fram en debatt så är det inte kåsören som är snett ute...

Nu ska jag googla anal magnetism... vafan är de :va

Edit: aha :D
[YOUTUBE-ID]7HfBJ9ink-Y[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Det är bara ett litet problem, går det att finna ett land som är bättre.....

Det gör det absolut - utan att vara sarkastisk - så vill jag påstå att de flesta andra länder är bättre.
OBS! I detta avseende (dra inga växlar om demokrati/diktatur eller annat.
Det gäller JUST och BLOTT bara detta avseende.

Alla länder där det är tillåtet att ställa krav, där tävlan är en naturlig del, och där man tvingas anstränga sig (ja jag vet, allt det där låter obehagligt i mångas öron) men, där mår folk allmänt sett bättre, än i länder som Sverige, där överbeskydd och myndighetsmissbruk som sker i "all välmening" spårat ur så till den milda grad att inte bara verkligt farliga företeelser förbjudes, utan numera oxå påstått farliga (påstått av: egeninrättade expertpaneler, försäkringsbolag och andra trygghetsivrare) och även potentiellt farliga. Dvs saker man inte riktigt VET, men om man vänder riktigt ut och in på sig så KAN man ju tänka sig farliga scenarion.
Eller så gör man bara som vanligt och förutsätter att folk ÄR dumma i huvet, och förbjuder saker bara därför.
Trots att aldrig nån fått för sig att svälja en potatisskalare eller testa en defillibrator på sig själv medan man kör bil osv osv (ja ni fattar att jag överdiver LITE; men det liknar ju ett land som börjar på U och slutar på SA där man totalt idiotförklarat folket, och ... voila: folket blir oxå dumma (fördummade).

Hur kan man vara aktiv här och tro att det inte finns dyslektiker samtidigt?

Förvisso kan jag tycka att den som skall göra sig lustig över olika diagnoser bör lära sig att stava till dem, "Asberger" känns i alla fall för mig främmande.

Är du utvecklingsstörd eller?

[YOUTUBE-ID]6jkBOU9etRA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...