Brygga med stora förgasare!

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Jag letar efter en brygga med förgasare som är Över 40mm. Suzuki 1100 har 40 förgasare.

Det ska vara till en Bilkonvertering. Pga att motorn lutar en hel del så spelar det inte så stor roll om det är fall eller horisontal fögasare.

Har ni några tips?
Honda VTR har 48:or. Men då blir det så mycket pyssel att bygga om dom till en brygga. Men storleksmässigt skulle det sitta perfekt.

Mats

CV eller trottlare?
En trottelförgasare brukar man räkna som ett par mm större än CV, ety spjället i en CV stör luftflödet.
Vad för bil?
En tvålitare kräver samma flöde vid 6000varv som en literklubba vid 12000.
Mao: Behövs det så stora knasare?

Hur mycket större än 40mm vill du ha? Finns ju 48:or till typ Hayabusa och liknande populära dragracehojar men då säljs dom ju som hela bryggor (4st gasare), behöver du bara en är det ju rätt onödigt att betala 3ggr så mycket.

Keihin FCR41 bör väl fungera och dom säljs styckevis, men är den stor nog för ändamålet? Vad ska det sitta på?

Hur mycket större än 40mm vill du ha? Finns ju 48:or till typ Hayabusa och liknande populära dragracehojar men då säljs dom ju som hela bryggor (4st gasare), behöver du bara en är det ju rätt onödigt att betala 3ggr så mycket.

Keihin FCR41 bör väl fungera och dom säljs styckevis, men är den stor nog för ändamålet? Vad ska det sitta på?

Jag ska ha 4st, en hel brygga alltså.
Det ska sitta på en BMW 1802, med M10 motor. Det sitter sjukt stora kanaler och ventiler på dom redan från början. Vill varva uppåt 9000 rpm.
Siktar på en bit över 200 hk.

Har sett Mikuni RS40 till någolunda vettiga priser. Mest troligt blir det sådanna om jag inte hittar någonting annat roligt.
Men jag vill se över marknaden först innan jag bestämmer mig.

Busa med Förgasare? Konverterar man på DR?

Mats

Men vad hände med ISR bygget nu va....va va va va?! :krama

Men vad hände med ISR bygget nu va....va va va va?! :krama

Ingen fara, den (ISR:en) går i första hand. Bilen är bara konsultverksamhet. Brorsans bil!

Strombergare... nä nä nä.... kommer inte på tal.
MC-förgasare är så mycket bättre.

Mats

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back