Taco-törstig - Varför?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Vatten ska drickas iskall gärna med citronskiva och isbitar i.

Det är rätt stor skillnad på vad vattnet smakar beroende på var man bor. I storstäderna bruka vattnet vara renat sjövatten och inte smaka speciellt gott.

Vatten ska drickas iskall gärna med citronskiva och isbitar i.

Det är rätt stor skillnad på vad vattnet smakar beroende på var man bor. I storstäderna bruka vattnet vara renat sjövatten och inte smaka speciellt gott.

Ja fy fan, här i kga har vi erkänt bra vatten, ett rent helvete att dricka vattnet i örebro där ja jobbar, taget från svartån som man inte ens får bada i :gnissla

Mysko. Jag har aldrig någonsin varit med om att te skulle vara törstsläckande. Som att dricka kaffe när man är törstig. För mig finns det inget som släcker törst som vatten. Det skulle isf vara citronvatten. Kanner jag sug efter coca cola eller liknande (vilket jag i stor sett aldrig gör) så är det sockersug, inte törst.

När det gäller te så är det örttéer typ YogiTea och liknande som är the shit. Alla standardtéer känns som parfymerat skräp.

Salt är väl vätskebindande och inte vätskedrivande? :va

Däremot blir man törstig av salt.

Vad pratar du?:va

Kroppen kämpar ju för att bib ehålla en konstant salthalt, och får man då i sig mer socker så drar det extra saltet ur vätska ur cellerna (processen kallas osmos, saxat från wiki: osmosis is the movement of water across a semi-permeable membrane from an area of high water potential (low solute concentration) to an area of low water potential (high solute concentration)), alltså blir man uttorkad, alltså är saltet vätskedrivande:)

Te innehåller mer koffein per viktenhet än kaffe, vilket förvisso inte medför mer koffein per kopp, men likväl innebär att det är vätskedrivande. Drick öl till som en normal människa istället.

I övrigt tycks det uppenbart att du har rabies. :tummenupp

Det är din kropps sätt att tala om för dig att du inte borde äta så pass exotiska rätter :D

Men för bövelen han dricker ju Earl grey som är en mycket bättre törstsläckare än vatten eftersom kroppen består av ca 60% Earl Greay.

Det han lider av är hypokondri, han tror bara att han är törstig.

Vad pratar du?:va

Kroppen kämpar ju för att bib ehålla en konstant salthalt, och får man då i sig mer socker så drar det extra saltet ur vätska ur cellerna (processen kallas osmos, saxat från wiki: osmosis is the movement of water across a semi-permeable membrane from an area of high water potential (low solute concentration) to an area of low water potential (high solute concentration)), alltså blir man uttorkad, alltså är saltet vätskedrivande:)

Vad pratar du om? :va

Tills dess att kroppen lyckats ta itu med allt salt och socker som tacokillen dragit i sig är det vätskeansamlande. Cellerna dra i sig extra elektrolyter för att dom inte ska drälla omkring i blodbanan och med det kommer vätskan in i cellerna. Prova dra i dig jättemängder salt mat och snabba kolhydrater några dagar och ställ dig sen på vågen. :tummenupp

Tur att vi har albumin också, annars skulle elektrolyterna och vätskebalansen få frispel mest hela tiden.

Det är förmodligen all djävla glutamat i taco kryddmixen.
Med tanke på att det får möss att spela banjo i djurförsök pga, hjärncellsdöd så är väll en biverkning iform av överdriven törstighet inte så konstig?

Det är förmodligen all djävla glutamat i taco kryddmixen.
Med tanke på att det får möss att spela banjo i djurförsök pga, hjärncellsdöd så är väll en biverkning iform av överdriven törstighet inte så konstig?

Hjärncellsdöd får testsubjekten att spela banjo?

Instrumentets spridning i amerikanska södern blir alltmer logisk.

Min teori är att Tacos uppfanns bara för att mexicanarna skulle bli så törstiga att dom klarar av att dricka billig, ej lagrad tequila. :)

Vad pratar du om? :va

Tills dess att kroppen lyckats ta itu med allt salt och socker som tacokillen dragit i sig är det vätskeansamlande. Cellerna dra i sig extra elektrolyter för att dom inte ska drälla omkring i blodbanan och med det kommer vätskan in i cellerna. Prova dra i dig jättemängder salt mat och snabba kolhydrater några dagar och ställ dig sen på vågen. :tummenupp

Tur att vi har albumin också, annars skulle elektrolyterna och vätskebalansen få frispel mest hela tiden.

:va

Det är väl med överdrivna mängder vatten som cellerna sväller upp (de drar i sig extra vatten för att ta bort vatten från omgivningen så att koncentrationshelterna av salter i och utanför cellerna bibehålls) och med salt som de torkar ut?:va Det är sant att saltet är vätskebindande, men det binder väl inte vätskan i cellerna utan drar ut den ur dem och binder den utanför (därav utdrivande)?:va

Schizofreni top 10.
1. Merovingian

Hur tänke du när du påstår att te är bättre vatten. Inte alla chips i påsen va ?

:va

Det är väl med överdrivna mängder vatten som cellerna sväller upp (de drar i sig extra vatten för att ta bort vatten från omgivningen så att koncentrationshelterna av salter i och utanför cellerna bibehålls) och med salt som de torkar ut?:va Det är sant att saltet är vätskebindande, men det binder väl inte vätskan i cellerna utan drar ut den ur dem och binder den utanför (därav utdrivande)?:va

Sluta svamla en massa. Varför tror du att det finns salt i vanlig dropplösning avsedd för vätskeersättning?? Rätt saltkoncentration gör det lättare för kroppen att tillgodogöra sig väskan. I seriösa sportdrycker finns en viss saltkoncentration just av detta skäl. Nu är inte jag någon läkare eller någon expert i ämnet, men en del har jag greppat under år av idrottande.

För att det skulle ske något osmosfenomen i kroppen som du beskriver det måste man nog smälla i sig sjuka mängder salt.

Sluta svamla en massa. Varför tror du att det finns salt i vanlig dropplösning avsedd för vätskeersättning?? Rätt saltkoncentration gör det lättare för kroppen att tillgodogöra sig väskan. I seriösa sportdrycker finns en viss saltkoncentration just av detta skäl. Nu är inte jag någon läkare eller någon expert i ämnet, men en del har jag greppat under år av idrottande.

För att det skulle ske något osmosfenomen i kroppen som du beskriver det måste man nog smälla i sig sjuka mängder salt.

Behöver inte dra i sig så stora mängder salt för det. Lite salt som i tex sportdrycker/drop osv är för att påskynda så man kroppen snabbare tar upp vätskan.

Tex när man ger drop så har man förmodligen för låg salthalt i kroppen också. I Sportdryck för att kroppen ska ta upp det snabbare, inte sagt att det är bättre, utan bara att kroppen tar upp det snabbare.

Det är väl inte lillgrabbens fel att han inte läst på läxan ordentligt men svamlar ändå? :näsblod

Klart det sker osmosgrejer i kroppen, men blodbanan är liksom inte det enda stället som salterna håller till på.

Att det finns salt i "seriösa sportdrycker" kanske har och göra med att man svettas ut salter när man tränar.

Om höga koncentrationer salt tas upp av blodet från maten så renas överskottet bort i njurarna. Har det då bundit vatten så åker ju vattnet med, right?

*/ ?>
Back