Stockholmare, se hit!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag ska till Blasieholmshamnen 2 i morgon (lö 24/10) med lastbil och skulle behöva lite vägledning.
Kollar man hitta.se rekommenderas att ta den södra vägen in i stockholm.
Jag kommer från karlstadshållet.

Har varit till Cirkus på djurgården några gånger men då har jag tagit norra vägen.
Funkar det att ta samma väg som jag brukar ta till cirkus, fast i stället för att köra över bron till djurgården, så åker jag rakt ner på strandvägen och sedan vidare till Blasieholmshamnen 2?

Tacksam för snabba tips :tummenupp

Nu är jag lite trött i kolan, men om du kommer från Gärdet och kör på Strandvägen måste du väl köra via Hamngatan och så in på Regeringsgatan för att kunna köra ner mot Blasieholmshamnen.

Har bara en halvvilsen Garmin som hjälp så är det något enkelriktat i vägen vore det bra att veta innan jag stoppar upp halva stockholm.

Alltså, man kan köra från strandvägen till blasieholmen... enligt skyltarna... men andra hållet är inte så svårt heller med en kort rundkörning.

Har bara en halvvilsen Garmin som hjälp så är det något enkelriktat i vägen vore det bra att veta innan jag stoppar upp halva stockholm.

Enkelriktat är givet, gäller bara veta vilken väg du komm... och hur stor bil.

Last edited:
Från ja, inte till.... har man väl kommit dit så borde det inte vara några problem att komma ut... eller stanna och festa lite. :yoparty

Huh? Det är ju enkelriktat om du tänkt åka till Grand Hotel (eller Blasieholmshamnen) från Strandvägen. Trafiken går ju över Gamla Stan via Skeppsbron.

Till TS: du kör rakt fram över Strandvägen, fortsätter förbi Norrmalmstorg upp på Hamngatan. Du kan inte svänga vänster vid Kungsträdgårdsgatan. Fortsätt upp till Regeringsgatan, ta vänster. Sedan är det väl bara att fortsätta ner mot Blasieholmshamnen (skyltat Gamla Stan, någon?).

Alltså, man kan köra från strandvägen till blasieholmen... enligt skyltarna... men andra hållet är inte så svårt heller med en kort rundkörning.

Enkelriktat är givet, gäller bara veta vilken väg du komm... och hur stor bil.

Men då ska det nog ordna sig :tummenupp
Jag ska in mellan Nationalmuseet och Hotel Lydmar.
Det ska tydligen upp någon scen eller liknande där och jag har alutross mm med mig.
Bilen är en fullstor Mercedes lastbil, står Woodlite över hela skåpet.
Ser ni någon vilsen själ i en sådan så ha lite överseende om det vinglar fram planlöst.
:D

Huh? Det är ju enkelriktat om du tänkt åka till Grand Hotel (eller Blasieholmshamnen) från Strandvägen. Trafiken går ju över Gamla Stan via Skeppsbron.

Till TS: du kör rakt fram över Strandvägen, fortsätter förbi Norrmalmstorg upp på Hamngatan. Du kan inte svänga vänster vid Kungsträdgårdsgatan. Fortsätt upp till Regeringsgatan, ta vänster. Sedan är det väl bara att fortsätta ner mot Blasieholmshamnen (skyltat Gamla Stan, någon?).

Som vanligt blir jag sågad...

Men om du åker från norr (som TS beskriver) alltså från typ dramaten så fortsätter du utmed nybroviken förbi strandhotel och du kommer ut på blasieholmen utan problem... och den förklaringen klarade jag på fyllan från sollentuna med MASSor av korrläsning. :)

Enligt Eniro ska det gå att köra via Nybrokajen/Hovslagargatan. Långt ifrån omöjligt. Använd det som förstaalternativ. Skulle det skita sig får du väl köra via Regeringsgatan som ovan.

Som vanligt blir jag sågad...

Men om du åker från norr (som TS beskriver) alltså från typ dramaten så fortsätter du utmed nybroviken förbi strandhotel och du kommer ut på blasieholmen utan problem... och den förklaringen klarade jag på fyllan från sollentuna med MASSor av korrläsning. :)

Hehe, ja.. Borde gå att köra så iaf, om det nu inte är enkelriktat. Är osäker, men också jeffligt trött, så du har säkert rätt. :tummenupp

Last edited:
Jag testar att åka norra vägen så jag kommer till djurgårdsbron men fortsätter förbi den och åker strandvägen ner.
Ja det ordnar sig nog på något sätt :tummenupp

Här är en bild på lastbilen

Enligt Eniro ska det gå att köra via Nybrokajen/Hovslagargatan. Långt ifrån omöjligt. Använd det som förstaalternativ. Skulle det skita sig får du väl köra via Regeringsgatan som ovan.

Hehe, ja.. Borde gå att köra så iaf, om det nu inte är enkelriktat. Är osäker, men också jeffligt trött, så du har säkert rätt. :tummenupp

Har bott i närheten tillräckligt länge för att veta att det funkar och är laglit... enda orsaken till rödlysen när man kommer _från_ Grand till Östermalm...

Har bott i närheten tillräckligt länge för att veta att det funkar och är laglit... enda orsaken till rödlysen när man kommer _från_ Grand till Östermalm...

Jobbar mitt emot Dramaten, men du har nog rätt. Går ju att svänga vänster från Strandvägen iaf. Som sagt, är trött.

Jobbar mitt emot Dramaten, men du har nog rätt. Går ju att svänga vänster från Strandvägen iaf. Som sagt, är trött.

Sorry, jag har rätt, du har fel... men vad gör det.
saken är den att det går utmärkt... men vi stockholmare kör sällan dit vilket uppenbarligen visat sig, förutom för mig som har en konstintresserad svärmor... damnit, to the gaythread it is. :)

Sorry, jag har rätt, du har fel... men vad gör det.
saken är den att det går utmärkt... men vi stockholmare kör sällan dit vilket uppenbarligen visat sig, förutom för mig som har en konstintresserad svärmor... damnit, to the gaythread it is. :)

Jag är mer och mer övertygad om att du har rätt, ja. Tror att TS klarar sig nu. :D

Ahaa!

Ja, nu är jag hemma igen och det var ju inga större problem att hitta.
Lite retsamt att ett av korsen man kom till skulle man vilja ha svängt vä så hade men kommit fram direkt, men svänga vä fick man inte där.
Fick köra en jätte runda för att komma rätt i det korset.

Men jäklars vad snutar det var ute :eutoppmöte

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...