Hade vart kul att bevittna nångång. Alltså en tysk 50+are som verkligen gör ett duktigt hantverk å inte bara talar om det. Jag kan störa mig nåt enormt på denna jävla hierarki dom ligger inne med i detta land. En verkare i långrock som knappt ser neråt som efter att ha riggat sin dator helst talar om vad han rättade till i Brasilien i onsdags å i Korea i måndags. Snubben i 40-45årsåldern som organiserar allt praktiskt, å drängen som inte fyllt 30 gör grovjobbet under strängt överinseende. Den sistnämnde har inte ens knäskydd isytt i sina brallor...
Det lustiga blir när dom kommer hit, kulturerna möts, å det sedvanliga svenska delegeringståget går, å den svenske arbetaren får arbeta med drängen, ha överläggningar med mellansnubben, å slutligen ge bossen en skiten näve å tacka för väl utfört arbete!
Det hårigaste jag sett i lagerskavning var en smålänning som skavde in ett vevlager till en gammal 100-tons profila excenterpress. Med en diameter på cirkus 250-300. Minns inte hur många dar eller provmonteringar det tog men om han inte grät sig till sömns varje natt borde han antingen gå på nåt eller va mentalt efter. Ingen yrkesheder i världen kan betala en sån omtanke för en rysk maskin.
Ontopic: Jag har en avsky till tyska filmer å deras pålagda ljud. Fan, t.o.m. däcken lät ju dubbade.... å det får dom väl inte

Humor var iaf inte min!