Tommy.exe
Guest
Att åka på tvären med en automat är lite som att ligga med en brud som är slapp i fjaset.
Visst kan man göra det men det är inte alls lika trevligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att åka på tvären med en automat är lite som att ligga med en brud som är slapp i fjaset.

Två automater! wow!!! Jag är full av respekt för din erfarenhet!
Seriöst så tvivlar jag inte en sekund på att du kan sladda med automat men vill man åka effektivt vid halka så är det inte nån fördel att ha en gasvajer gjord av gummiband. Det är nämligen så det känns med automat.
Jag tycker det går går bra att sladda med automat vad den saken avser, momentomvandlaren slirar ju inte mycket när den ligger över stall speed. Tycker inte det är det som är problemet öht.
Det som jag tycker är handikappande med automat är att det olämpligare att motorbromsa upp ett ställ. Ska man tex busåka rakt fram igenom en tom rondell så ställer jag alltid upp bilen åt höger med motorbroms innan, så att jag får vänsterreturen med mig runt rondellen och sedan åker på högerreturen ut.
Man kan naturligtvis motorbromsa upp ett ställ manuellt även med automat, men det är rätt taskigt mot automaten. En manuell låda tar det bättre.

Bland dom bättre valen om man nu måste åka tvåhjulsdrivet. Liten bil är alltid roligare och De dion bakaxeln ger bättre viktfördelning så blir lite bättre(läs mindre dåligt) driv.

Till TS: Om du ska ha en vettig bil som du inte behöver göra något med för att åka fort så ska du ha en 360 GLT. Klart bästa vinterbilen för såna pengar.
Jag kom på 3:e plats med en sådan i Gasa:s årliga isträff uppe i Kolsvabergen för några år sedan, de två före mig var en Impreza och en Calibra, båda med 4x4 och turbo.
De har sjukt bra viktfördelning med växellådan bak och kort hjulbas gör att det är lättare att kontrollera bilen när det börjar gå för brett.
Och nej, automat är inte lika roligt och enkelt som en manuell på isen även om det fungerar.
Två automater! wow!!! Jag är full av respekt för din erfarenhet!
Seriöst så tvivlar jag inte en sekund på att du kan sladda med automat men vill man åka effektivt vid halka så är det inte nån fördel att ha en gasvajer gjord av gummiband. Det är nämligen så det känns med automat.
Två mercedes automater som du var så snabb på att nedvärdera, Har aldrig upplevt det fenomenet du tar upp. men men smaken är som baken.
@Jonte
Du säger att den som tycker att det går att sladda med automat inte kan sladda?
Det ligger väl snarare till så att den som säger så inte har provat tillräckligt för att lära sig?
Två mercedes automater som du var så snabb på att nedvärdera, Har aldrig upplevt det fenomenet du tar upp. men men smaken är som baken.
@Jonte
Du säger att den som tycker att det går att sladda med automat inte kan sladda?
Det ligger väl snarare till så att den som säger så inte har provat tillräckligt för att lära sig?
Jag har även för mig att vissa modeller av 360 såldes med diffbromsad bakaxel.
Fulmeka dit en turbo på en kväll med ett enkelt piggyback och kapa lite på grenröret Du säger att den som tycker att det går att sladda med automat inte kan sladda?
Jag har även för mig att vissa modeller av 360 såldes med diffbromsad bakaxel.
Därav en 360 tex... Jag tycker det går går bra att sladda med automat vad den saken avser, momentomvandlaren slirar ju inte mycket när den ligger över stall speed. Tycker inte det är det som är problemet öht.
Det som jag tycker är handikappande med automat är att det olämpligare att motorbromsa upp ett ställ. Ska man tex busåka rakt fram igenom en tom rondell så ställer jag alltid upp bilen åt höger med motorbroms innan, så att jag får vänsterreturen med mig runt rondellen och sedan åker på högerreturen ut.
Man kan naturligtvis motorbromsa upp ett ställ manuellt även med automat, men det är rätt taskigt mot automaten. En manuell låda tar det bättre.
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |