Intressanta turboinstallationer

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu är de flesta av dessa från bilvärlden men jag tycker de är tillräckligt intressanta för att publiceras här.

Kolla på bilderna och se ifall ni kan se något som inte är riktigt rätt...
Fyll gärna på med fler egna exempel.

Bifogat

• Turbo_1.jpg
    Turbo_1.jpg
    54.9 KB · Visningar: 704
  • Turbo_8.jpg
    Turbo_8.jpg
    30.7 KB · Visningar: 890
  • Turbo_7.jpg
    Turbo_7.jpg
    53.9 KB · Visningar: 595
  • Turbo_6.jpg
    Turbo_6.jpg
    51.2 KB · Visningar: 554
  • Turbo_5.jpg
    Turbo_5.jpg
    83.4 KB · Visningar: 637
  • Turbo_4.jpg
    Turbo_4.jpg
    54.7 KB · Visningar: 663
  • Turbo_3.jpg
    Turbo_3.jpg
    31.6 KB · Visningar: 579
  • Turbo_2.jpg
    Turbo_2.jpg
    54.3 KB · Visningar: 714
Fy fan, det var nog dom roligaste bilderna jag har sett på sporthoj.
Bäst är utan tvekan han som har svetsat dit bladen på turbon, det kommer nog inte att ge någon obalans i 100000 rpm :Bugar:Bugar

Edit: dom som ligger bakom dessa bilderna har lätt kardborreband på sina skor

Last edited:
Jag gillar den sista, killen hade skickat in den till en firma och bett dem att göra ett fäste för luftfiltret.
Firman gör fästet på fel sidan där avgashuset egentligen skall sitta.
:brinnerup

Fy fan, det var nog dom roligaste bilderna jag har sett på sporthoj.
Bäst är utan tvekan han som har svetsat dit bladen på turbon, det kommer nog inte att ge någon obalans i 100000 rpm :Bugar:Bugar

Edit: dom som ligger bakom dessa bilderna har lätt kardborreband på sina skor

Jag tror att har haft "22 tjejer va."

Intressant valt antal, antar att du tycker det är många tjejer med andra ord:D

Syftar på denna video..

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tnfEx7yg1v0&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tnfEx7yg1v0&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Som tjejerna säger.. "Snabbare än blixten!" :yoparty

Det brukar ju gå fort för unga killar :D

Fö skulle det vara kul att bygga en turboinstallation som är i det närmaset perfekt beräknad och flödesmässigt utformad på insidan. Men sedan klär man den med hemska rörbitar och svetsfogar i klass med bilderna i förstainlägget. Så att det ser ut som kriget. Vilken syn att först se folk betrakta ens hoj/bil med halvkvävda skratt, för att sedan bli brutalt avhängda när det blir grönt :D

Last edited:
Extrabladen som han punktat dit var nog det värsta. Hur fan har människan tänkt? :confused:

Syftar på denna video..

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tnfEx7yg1v0&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tnfEx7yg1v0&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Det blir inte bra när syskon skaffar barn ihop...:huvet

Extrabladen som han punktat dit var nog det värsta. Hur fan har människan tänkt? :confused:

Det där var väl med i någon amerikanares turbobyggtråd... Har för mig att han svetsade fast bladen helt (de kan alltså inte snurra, innanmätet i turbon är helt stationärt) för att han, enligt byggtrådsinlägget, tyckte att det lät så fräckt:D :dummer :hihi

Last edited:
vilka sjärnor det finns
hahahahah

Turbo installationsguiden

Ha ha ha..väldigt roligt. Gillar ändå den med turbosarna under baksätet bäst..:tummenupp, faan va snabbt det kommer att slå eld i arslet.

Mera mera bilder snälla.......

Wachen.:)

Det där var väl med i någon amerikanares turbobyggtråd... Har för mig att han svetsade fast bladen helt (de kan alltså inte snurra, innanmätet i turbon är helt stationärt) för att han, enligt byggtrådsinlägget, tyckte att det lät så fräckt:D :dummer :hihi

I samma forum var det någon snubbe som räknat ut världens grej, en paintritning som kunde vara gjord av en femåring visade en motor där avgasröret dragits direkt till insuget. Det menade han skulle göra turbon överflödig då motorn överladdade sig själv, det blev rätt många sidor med svar...

Fan vet om det inte var samma kille som svetsade extrabladen på turbon.

I samma forum var det någon snubbe som räknat ut världens grej, en paintritning som kunde vara gjord av en femåring visade en motor där avgasröret dragits direkt till insuget. Det menade han skulle göra turbon överflödig då motorn överladdade sig själv, det blev rätt många sidor med svar...

Fan vet om det inte var samma kille som svetsade extrabladen på turbon.

Vilken lirare:hihi

Är nog mycket möjligt, de verkar ligga på ungefär samma nivå...:D

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa