Sotare

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Jag avboka min sotning igår för jag har skaffat två stycken luft/luft pumpar men fick världens j**vla utskällning av kärringen i andra ändan att jag inte bara kan sluta elda.. hon frågade hur jag värmer vattnet och om jag verkligen har två luftpumpar:huvet

Börjar sotarna få panik när folk skaffar bergvärme och pumpar både högt o lågt,där av inte eldar så mkt mer??

Det är väl inget krav på sotning längre? Du kan ju göra det själv efter nån utbildning, om jag inte är ute och cyklar.

Det är väl inget krav på sotning längre? Du kan ju göra det själv efter nån utbildning, om jag inte är ute och cyklar.

Så har jag också förstått det, enda man behöver dem till numer är när de ska besiktiga nyinstallation av eldstad. Snart är det nog ett bristyrke...

Kallar dom sig sotare nu för tiden föresten? Har för mig att det finns ett flashigare namn på dom nu för tiden... Eller har jag fel?

Till 99% säkerhet så kan jag säga att man inte behöver någon utb. Vad som däremot krävs är: "att man klarar av det själv". Eller åtminstone säger så till sotaren när du ringer & avbokar. Sen är det upp till dig om du sotar eller inte.

Det krävs väl någon slags besiktning vart tredje år (ca) för att få fortsätta elda. Den kommer man inte undan trots utbildningen.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...