Behöver råd angående båge och mil...

Kon1

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF-R1 2003, tidigare Triumph Daytona 600cc 2003
Tjena allesammans!

Det är nu höst och dags för mig att byta båge. Men har lite funderingar och frågor ang beggade bågar och mil.
Det är många bågar jag hittar och är intresserade av, dock har flera av dom gått några tusen mil.

Det är speciellt sporthojar som tex Yamaha R1 (årsmodell 2003 & 2004), GSX-R 1000 (årsmodell 2004 & 2005) eller Honda CBR1000 (2004) som är i fokus.

Min fråga till er är:
Om dom tex gått 4000-6000 mil, vilket är "mycket" för att vara en båge, är det då direkt förknippat med stora chanser för dyra reparationer? Det är ju ändå extremt högvarvande maskiner, och finns det någon såkallad smärtgräns för vad dom egentligen tål eller räcker för?

Sen självklart är det skillnad mellan mil och mil, hur man har kört och tagit hand om dom alltså.
Alla svar som kan göra mig klokare är välkomna!!
 
Jag anser prissättningen mil/årsmodell vara en imperfektion på MC-marknaden.

MC värderas nästan helt utifrån årsmodell samtidigt som det främst inte är åren utan milen som sliter på ett fordon.
 
Jag anser prissättningen mil/årsmodell vara en imperfektion på MC-marknaden.

MC värderas nästan helt utifrån årsmodell samtidigt som det främst inte är åren utan milen som sliter på ett fordon.


Håller med dig om det! Men också som tidigare person skrev, beroende på hur dom körts! Svårt..
 
Köp min! Fin hoj med mycket pulver! Nyligen bytt olia, filter, luftfilter och däckx 2
Bra pris nu när sesongen är över!!
 
Långtester.

Om man läsar div tester på hojar så är det runt 4000-5000 mil som man ser slitage på div lager mm.. Dock kan ju detta uppstå mycket tidigare om man missköter hojen. Servicebok och ett bra allmänskick och inte för många bombrepor/bandagar är nog ett bra tips..:)
 
MC värderas nästan helt utifrån årsmodell samtidigt som det främst inte är åren utan milen som sliter på ett fordon.

Utvecklingen sker så pass snabbt idag att det skiljer mycket i utrustning och utséende på 2-3år. Kan ju vara därför men vad vet jag...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top