Snö i Stockholm imorse

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Kommer till jobbet och folk är glada över att det börjar snöa..

WTF?

Hur kan man vara glad över att slasksäsongen börjar, det är slut med motorcykelsäsongen, uteserveringarna stänger...

Har funderat på att bli höstdeprimerad. Aldrig testat det förr men kanske skulle försöka få nån att smitta mig :gnissla

Var exakt snöade?

Jag både bor och jobbar på Södermalm och inte såg jag någon snö. :confused:

Jag säger som byggarbetargrannen i Office Space, kommer inte ihåg citatet exakt men det går ut på att om någon sade så som de sagt på huvudrollinnehavarens arbetsplats (om case of the Mondays) på byggarbetarens arbetsplats så skulle den som sade det få spö.
Med andra ord: nita dem.

Okej för den som gillar en solig och torr vinterdag, men en jävla äckel som gillar lite småsnöande i fejset när man går till bilen borde få sig ett rejält kok.

Var exakt snöade?

Jag har pratat med folk i både Katrineholm och Vaxholm idag och alla hade samma dystra besked.

Last edited:
det är därför jag har vart så seg idag! visste att jag hade ett sinne för väder^^

Var glada över att ni får någon snö... Här nere behöver man inte ens ha någon jacka på sig på vintern.

Japp snöblandat när jag kom ut från garaget imorse vid halvsju rycket.. Jaha ja tänkte jag, inte tid att byta om så det blev värmehandtagen på fullt och sen bar det av, helt odramatiskt. Men blev lite konfundersam för hemresan när jag senare på dagen fick höra att det var snöstorm i Järfälla, sen vad definitionen av snöstorm låg där kan man ju undra :tummenupp

Wwwhooooohooo Äntligen snösesong igen så man kan casha in lite på "det vita guldet".. Vi i snösvängen älskar denna del av året =)

Kan man slita åt sig en massa penkisar som man kan lägga på hojen under vintern :tummenupp

det kan ni gott ha :) sj var man ute o körde ett varv , iofs ingen skön upplevelse

Fyfan, ÄNTLIGEN!!! Jag har längtat till vintern sen i augusti men den tar ju så jävla lång tid på sig.
Nu gäller det bara att hitta lämplig ishoj och finndubb så har man världens roligaste vinternöja framför sig. Och just ja, all skidåkning också :yoparty
Lillehammer första helgen i december, hoppas norrbaggarna har snö då bara :näsblod

Snöade lite lätt (jämförbart med duggregn) imorse... men men, bara köra lite försiktigare och jobba lite mer med bakbromsen än tidigare. :)

Här (arjeplog) ligger kanske 6-7cm snö kvar av de 2dm som kom i onsdags.

-10c och ordentligt igenisade rutor imorse :mad:

Snöade lite lätt (jämförbart med duggregn) imorse... men men, bara köra lite försiktigare och jobba lite mer med bakbromsen än tidigare. :)

Körde moppe. Ut med benen bara så blir det som stödhjul :tummenupp
Lite läbbigt på på/avfarterna bara

Det var ju nästan vackert. Perfekta snöflingor och klarblå himmel. Molnen låg en bra bit norrut. Hur ofta kan man sitta ute i morgonsol, minusgrader och snöoväder när man läser tidning och dricker kaffe?

världens bästa väder

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...