Klara av söndagångest

Mitt studieliv är tamejfan det vackraste jag varit med om! Efter att ha arbetat 7-16 + massa övertid i 5-6år, har jag nu distans-studier och har deadlines varje månad. Jag är disiplinerad och gör mina uppgifter, men vilken frihet jag har!

Förra veckan surfade jag hela veckan, men nu när vågorna är sämre så blev det böckerna hela helgen. Men jag skiter i vilken dag det är, använder knappt klocka eller almanacka nuförtiden! Ösnkade jag hade ett sådant jobb också...

Förra helgen var jag med min syster på fest där alla hennes arbetskamrater var med. Jag frågade vilken dag det var idag OCH JÄVLAR vilka blickar man fick från kontors-sittande folket som "Live for the weekends" och jobbat där i typ 8år på samma ställe... :D
Sen kom kommentarerna -"Fan va bra du har det då", "En annan måste slita" m.m.

Söndagsångest my ass i 1,5 år till :banana

Mitt studieliv är tamejfan det vackraste jag varit med om! Efter att ha arbetat 7-16 + massa övertid i 5-6år, har jag nu distans-studier och har deadlines varje månad. Jag är disiplinerad och gör mina uppgifter, men vilken frihet jag har!

Helrätt. Tror många inte har fattat att man inte MÅSTE jobba heltid heller. Man kan jobba 80%... Eller varför inte 50? Visst, man får mindre pengar, men ofta kan man faktiskt klara sig på mindre.

I min värld är jobb totalt slöseri med tid, om man inte trivs riktigt bra på sitt jobb. Gör man inte det skall man byta jobb eller gå ner i tid. Punkt.

Intressant artikel i DN idag:

http://www.dn.se/insidan/fler-vill-ta-makten-over-sin-tid-1.973674

"I stället för att arbeta allt hårdare, spekulera i aktier eller försöka vinna på Lotto valde de att dra ned på sina utgifter."

"Många har böcker i hyllan som de aldrig haft tid att läsa, kläder i garderoben som bara använts ett par gånger och prylar som de köpt för att de kan vara ”bra att ha”"

"Konsumtionen ockuperar lätt tillvaron. Det tar tid att fundera över vad man ska köpa, det tar tid att underhålla sakerna man köpt och det tar tid att använda dem"

Känns väldigt vettigt. Gå ner i arbetstid, tjäna mindre och ha roligare.

Last edited:
Slipper söndagsångest då jag jobbar 14 dagar på sjön och sedan ledig 14 dagar. Har ingen ångest dagen innan jag ska jobba 2 veckor heller då jag tycker om mitt jobb. :)
Skulle aldrig gå tillbaka till mån-fre jobb och bara ha 2 dagar ledigt i veckan.

Om det bara var söndagsångest man hade då....

Ligger i sängen och funderar på av vilken anledning jag egentligen borde kliva upp...bortsett att kl 15 ska jag åka till jobbet...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg