Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hallå,

tänkte bara höra om det var några fler härinne som gett sig på senaste Operation Flashpoint, Dragon Rising ?

Har inte hunnit lägga så många timmar än på det men det jag hittills spelat (PC) igenom känns riktigt bra, svårt som satan, precis som det skall vara.

Kanske nån som är sugen på att co-op'a lite ?

Lite sugen på ett köp till PS3an men har väl inte släppts än?

Finns det till PC? Jag är skitsugen! Pressade OPFP riktigt hårt i början. Ingen landade helikoptrar och gjorde banor som jag. ;)

Lite sugen på ett köp till PS3an men har väl inte släppts än?

vet inte hur det är med ps3:an, xbox360 skall det ju finnas så kanske?
är dock lite tveksam till hanteringen med konsollernas kontroller, många knappar och kommandon samt fin-liret när man siktar, mus är överlägset här tycker jag.

EDIT jo skall finnas till PS3 oxo, finns på cdon för 649:- till både xbox360 o PS3. (449:- till PC)

Finns det till PC? Jag är skitsugen! Pressade OPFP riktigt hårt i början. Ingen landade helikoptrar och gjorde banor som jag. ;)

yes, release var i fredags, beställde via cdonpunktcom och hade det i brevlådan på torsdagen redan :tummenupp

Last edited:
:tuttar

operation-flashpoint-2-screenshot-1.jpg

screenshot_200244.jpg

operationflashpoint2-003.jpg

operation-flashpoint-dragon-rising--20090602060241136_640w.jpg

Tänkte faktiskt bränna det nu o å prova. Har haft det på burken nån vecka. X360.

nu har patch v1.01 till PC kommit och det kom med några nya kartor där förutom de två man kan låsa upp med lösenorden då (OFPWEB1, OFPWEB2).

Sen via communities osv kan man ju oxo ladda ner massor av hemmagjorda missions. Har ett hundratal nu som jag testar mig fram på. Några är riktigt bra gjorda. :tummenupp

nu har patch v1.01 till PC kommit och det kom med några nya kartor där förutom de två man kan låsa upp med lösenorden då (OFPWEB1, OFPWEB2).

Sen via communities osv kan man ju oxo ladda ner massor av hemmagjorda missions. Har ett hundratal nu som jag testar mig fram på. Några är riktigt bra gjorda. :tummenupp

Såg patchen, får tanka den i dag.
Är ditt också segt när man flyttar musen? Känns som en liten delay. Allt annat flyter på skitbra.

Såg patchen, får tanka den i dag.
Är ditt också segt när man flyttar musen? Känns som en liten delay. Allt annat flyter på skitbra.

Har inga problem med delay vad jag märkt, bytte nyligen till nytt grafik-kort och ploppa i lite mer RAM. Jag satte för ett tag sen in en hemmagjord patch för att kunna komma åt snabbkommando't enklare (när man rör sig osv), men det resulterade i att jag hade en muspekare som åkte med över skärmen när jag spelade. Fick fnatt och tog bort den "patchen" / modden.

-> Rättelse på ett av mina tidigare inlägg, förutom de 4 uppdragen fick man även 6 kortare fireteam missions oxo. Inte hunnit kolla på dem ännu dock.

Sen lirar jag helst Co-Op på missions eller campaign. Annahilation och Infiltration har inte intresserat mig så mycket då det oftast är rena "lekstugan" och ofta svår lagg på många hosts (ofta uppåt 32 spelare).

Och utav de 4 så är två som sagt "se dig omkring" missions, ett på dagen och ett på natten. Tämligen pointless för den som inte leker med mission editorn själv eller redan laddat ner någon hemmasnickrad bana för detta ändamål. Men de andra två, Uphill struggle och "defend white fang complex" är riktigt bra. Du har ofta flera fireteams att styra samt möjlighet att köra APC's, attackhelis eller liknande. Du kan ganska snabbt i en ammo låda hitta en Barret eller motsvarande sniper-puffra.

Själv kör jag helst i hardcore mode då jag vill komma så nära en simulering som möjligt. Själva springa och panga allan är i längden förbannat tjatigt.

Efter update av drivare och lite fipplande så funkar det tillräckligt bra nu.
Ska prova om onlineläget funkar. I så fall vore det asballt om vi knopade ihop en egen bana där vi styr varsitt fireteam. :kulspruta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg