Naturprogram

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har tröttnat på serier och de flesta filmer. Känns som att de får hjärnan att krympa sakta.

Hittade precis ett kvalitets-naturprogram på SVT1 (om pingviner) som väckte mitt intresse.

Någon som kan tipsa om bra naturfilmer med lite klass? Planet Earth tex, de avsnitten är fantastiska. Kanske rent av finns några bra historiska program? Dokumentärer? Lite "riktig" TV?

Tips?

March of the penguins om det inte är den som visas nu vill säga? Sen han den där björnsnubben i Alaska har gjort en bra dokumentär, ska se om jag har den ligger på servern och kolla vad den heter.

Edit/ Grizzly man var det

March of the penguins om det inte är den som visas nu vill säga? Sen han den där björnsnubben i Alaska har gjort en bra dokumentär, ska se om jag har den ligger på servern och kolla vad den heter.

March of the penguins var ok.
Björnsnubben i Alaska, menar du han som blev uppäten till slut?

Mhmm. Kanske det. Har inte den kanalen tyvärr. Förr var det hyfsad fason på Discovery men nu sänder de bara en massa skit. De bygger om bilar, mc, krabbfiske och övrigt mög.

Kanske skulle ta och dega lite för Animal Planet eller ngt liknande.

Mhmm. Kanske det. Har inte den kanalen tyvärr. Förr var det hyfsad fason på Discovery men nu sänder de bara en massa skit. De bygger om bilar, mc, krabbfiske och övrigt mög.

Kanske skulle ta och dega lite för Animal Planet eller ngt liknande.

Inte värt det om du frågar mig, dålig kvalitet på skiten och bara repriser, den ligger inte ens med i min programlista nu längre. Finns väl iofs en bättre animal planet men inget man vill betala för :(

Naturprogram eller "naturprogram" :rolleyes:

Till ämnet naturprogram.

De där naturfilmerna som BBC (?) gör med den gamla gubben som har en bra "pratar röst" är bra tycker jag. Häftigt filmat också, jag såg någon om en termitstack och är extremt impad av fotot som brukar vara bra när han är med.

Naturprogram eller "naturprogram" :rolleyes:

Till ämnet naturprogram.

De där naturfilmerna som BBC (?) gör med den gamla gubben som har en bra "pratar röst" är bra tycker jag. Häftigt filmat också, jag såg någon om en termitstack och är extremt impad av fotot som brukar vara bra när han är med.

Rösten du syftar på tillhör med säkerhet David Attenborough och både Planet Earth och och The Blue Planet är högklassiga BBC-produktioner där han är speaker.

man kan få Planet Earth dvd-box på köpet när man beställer ngn wt-tidning typ Illustrerad Vetenskap eller den gräsligt värdelösa National Geographic. :mattias
För övrigt behöver man ingen tv förutom:
Simpsons
Cops
Sopranos
3rd Watch

Natures Great Events (6 delar) och Yellowstone (3 delar) tyckte jag var väldigt bra, klart sevärda.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg