Skaffa INTE Tre mobilt internet

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag provade drygt en vecka. Slet mitt hår och joxade med alla inställningar jag kunde komma år. Konsulterade expertis, följde råd här på forumet osv osv. Hastigheten låg i genomsnitt på ca 0,3-0,4 och nästan aldrig över 0,5 någonstans i huset.
Lackade ur till sist och utnyttjade min "ångervecka" som tack o lov är 14 dgr.

Idag hämtade jag hem Telias mobila bredband och de ger mig 30 dgrs prövotid så vi får se hur det funkar. Hastigheten ligger som lägst strax över 2,0 i en del av huset men mellan 4-5 i övriga delar. Helt ok tycker jag. Telia tar en 50-lapp mer per månad och har lägre max mängd trafik/månad (5g).

Vi får se hur det går men hittills accaptabelt.

Tre har väl helt enkelt dålig täckning där du bor...

Jag är väldigt nöjd med Tre. Kör jag bredbandskollen landar det alltid mellan 4-5.5 mbit ner, vilket jag tycker är helt ok.

Sen att jag snitter 30gb datatrafik/månad med mitt utan att Tre gnäller är ännu bättre.

Är oxå nöjd med TRE. Funkar på alla platser jag har besökt. Har ungefär samma hastighet som skribenten ovan.! =)
Som sagt så beror det nog på att TRE inte har världens bästa täckning hos dig.
Det finns väl en karta som visar täckningen för TRE?!

Jag får nog hålla med majoriteten, TRE funkar exceptionellt bra i Sverige - där jag vistas. När det gäller Australien är de överlägsna på mobilt bredband. Det är dock ingen jättebedrift med svenska mått mätt... ;)

EDIT: Låg på nån megabit per sekund när jag kopplade in mobilen till datorn i Malmöområdet så jag tror bara du har rent oflyt.

Jag får nog hålla med majoriteten, TRE funkar exceptionellt bra i Sverige - där jag vistas. När det gäller Australien är de överlägsna på mobilt bredband. Det är dock ingen jättebedrift med svenska mått mätt... ;)

EDIT: Låg på nån megabit per sekund när jag kopplade in mobilen till datorn i Malmöområdet så jag tror bara du har rent oflyt.

Enligt TRE´s kartor så ska jag kunna få full hastighet. Men det är kanske så att jag bor på fel ställe. Men jag har hört med vänner o bekanta i Malmö-området och TRE får inget höjdarbetyg där heller. Tror inte att Telia kan ge speciellt mkt högre hastighet men troligen hyfsad hastighet på fler platser än TRE och andra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg