Hur mkt varvar en dt125r i 110km/h

Filip_w

Medlem
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
Yamaha DT125R
Skulle behöva veta det :) har ingen hastighetsmätare på men varvräknare har ja en :P lite hjälp från andra DT-åkare :) tack på förhand

Min DT har ingen varvräknare :D
Men skulle gissa på drygt 8000 RPM

Jag kan kolla i kväll vad den varvar men som någon annan sade så kanske 8500 skulle stämma

Och det är relevant för att? :va[/QUOTE]

kan vara bra att få lite olika synvinklar från olika hojars perspektiv för att skapa en helhet :)

Jag kan kolla i kväll vad den varvar men som någon annan sade så kanske 8500 skulle stämma

Kollade upp det idag och min varvar 8500 vid 110 km/h men då har jag en kugg mindre på framdrevet = jag kör 15-57 nu och org är 16-57

Kollade upp det idag och min varvar 8500 vid 110 km/h men då har jag en kugg mindre på framdrevet = jag kör 15-57 nu och org är 16-57

Då borde den väl varva ungefär 8000rpm med originaldrevning, eller har jag räknat fel?

Nej, men att en fyrtaktare inte gör 110 km/h :näsblod

Min scooter gjorde det.. fram tills att den börja gå skit :gnissla
så jag har fått mig ett jä..a* tag i nacken nu att renovera klart hondan så de blir lite åka av det hela, scooter är inte byggt för att ligga i kurverna precis har jag konstaterat (låg så pass så jag skrapa nedre delen av vänster sida)

Jag testade igår och vid 110km/h enligt mätaren var det ganska så exakt 8000rpm på sjätte växeln. På femans växel var det ca 9500rpm för 110km/h.
Jag har orginal drevning och kör ostrypt.

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”