Svininfluensan

• Thread starter Thread starter Håkan och Madde
  • Start date Start date

Håkan och Madde

Guest
satt just och läste landstingets info om vaccination. Fastnade för listan över vilka som ska få i förstahand.

Citat: Landstinget ger vaccin först till sjuka och svaga personer. Gravida kvinnor och (nu det bästa) PERSONER SOM ÄR MYCKET FETA!!!!!:D kommer också att få vaccin före alla andra :gnissla

Min slutsats.... Är du frisk och kvinna... Problemet lätt att lösa. Bli Gravid.
Är du fysiskt frisk man(inte många helt mentalt friska här :arsele ) BÖRJA ÄTA.

Hade

...Eller ser man till att hålla sig frisk, smal och vacker, så kan de få behålla sin otestade kvicksilvercocktail...

Karaftigt överviktiga lär ju dö av sin övervikt. Lite som att ge ett nytt hjärta till en 95-åring.

Exakt tycker de är underbart :tummenupp

Varför inte bara avrätta fettos på plats så slipper vi trängas med deras svettiga och illaluktande kroppshyddor på tunnelbanan och bussar...... :rolleyes:

SH fortsätter att överaska med sin vidriga människosyn.

Vad är det som är svårt att fatta? De som löper störst risk att dö eller ta allvarlig skada av influensan får vaccin först.

Jag som är smal, frisk och osvettig kan avstå från vacinet till förmån för gravida fettisar.

F.ö. får gravida varelser mig att bli på gott humör. :)

Jag som är smal, frisk och osvettig kan avstå från vacinet till förmån för gravida fettisar.

F.ö. får gravida varelser mig att bli på gott humör. :)

I den andra tråden skulle man inte avstå då man på så sätt agerade värd för viruset och spred smittan. Kontentan är alltså att hur man än gör så bli det fel och man skall bära skuld :kristendom

I den andra tråden skulle man inte avstå då man på så sätt agerade värd för viruset och spred smittan. Kontentan är alltså att hur man än gör så bli det fel och man skall bära skuld :kristendom

:mad:

Det är inte lätt att vara en vardagshjälte nu för tiden. :(

Kontentan är alltså att hur man än gör så bli det fel och man skall bära skuld :kristendom

Det är för att det är en massa kvinnor som ansvarar för frågan.

Har du någonsin ställts inför ett val eller fått en fråga från en kvinna där det faktiskt finns ett rätt svar?
Som någon sa:
- Får man en fråga av en kvinna är det bästa man kan göra att simulera en hjärtattack eftersom det inte spelar någon roll vad du svarar så kommer du att svara fel.

Ingen fara. Det finns ju bikt. Har man gjort något hemskt så är det ju bara att gå in i det där båset man har sett i en del filmer och yttra dom berömda orden. -"Förlåt mig fader, för jag har syndat" och sen är allt frid och fröjd igen oavsett vad man har gjort.

Det är för att det är en massa kvinnor som ansvarar för frågan.

Har du någonsin ställts inför ett val eller fått en fråga från en kvinna där det faktiskt finns ett rätt svar?
Som någon sa:
- Får man en fråga av en kvinna är det bästa man kan göra att simulera en hjärtattack eftersom det inte spelar någon roll vad du svarar så kommer du att svara fel.

Att jag inte tänkte på det. Jag har kört med att rulla med ögonen, hoa som en gök, slå mig på öronen och hoppsa baklänges ut ur rummet (eller bakom närmaste träd/skul om det sker utomhus).

äre nån som bryr sig än?
va besöksförbud på sjukhuset här men de tog bort de typ 2v efter.
de skulle ju starta riktigt mycket för 1 mån sen enligt alla,, jag känner inte ens en käft nånstans i hela mitt kontaktnät som haft de???

Ja, hur skall jag göra om jag vill ha skiten ?

-Slicka på trappräcken, hälsa som hundar gör, åka kollektivt och segla in på SH ?
När är det troligast att jag får baconfebern ?

Puss på er allihopa !

Massa text...
SH fortsätter att överaska med sin vidriga människosyn.
Vad är det som är svårt att fatta? De som löper störst risk att dö eller ta allvarlig skada av influensan får vaccin först.

Fast 99% av alla feta har ju bara sig själv att skylla, tycker faktiskt folk som äter sig så feta att dom får hälsoproblem får skylla sig själva (om dom nu inte har någon sjukdom).
Kanske låter hårt men hade jag fått bestämma så hade dom inte fått förtur iaf :)

Min polare har insjuknat i detta.. Inte sett honom på 3 veckor :(

Fast 99% av alla feta har ju bara sig själv att skylla, tycker faktiskt folk som äter sig så feta att dom får hälsoproblem får skylla sig själva (om dom nu inte har någon sjukdom).
Kanske låter hårt men hade jag fått bestämma så hade dom inte fått förtur iaf :)

Fast 99% av dom som blir invalidiserade i motorcykelolyckor har sig själva att skylla så tycker jag inte att vi ska sluta ge dom sjukpeng, spotta på dom på gatan och peka finger åt dom.

Dom har ju IOFS själva valt att åka motorcykel.

fast 99% av dom som blir invalidiserade i motorcykelolyckor har sig själva att skylla så tycker jag inte att vi ska sluta ge dom sjukpeng, spotta på dom på gatan och peka finger åt dom.

Dom har ju iofs själva valt att åka motorcykel.

:tungan ...

Fast 99% av dom som blir invalidiserade i motorcykelolyckor har sig själva att skylla så tycker jag inte att vi ska sluta ge dom sjukpeng, spotta på dom på gatan och peka finger åt dom.

Dom har ju IOFS själva valt att åka motorcykel.
Finns nått som kallas försäkring vilket jag är rätt säker på båda du och jag har.
Betalar feta extra försäkring för att ta hand om alla utgifter som kommer med överdriven fetma...

Edit. Kanske ser ut som jag "ogillar" feta enbart men självklart är det inte så.
Samma tycker jag om folk som röker som tex får cancer.
Inte fan ska dom gnälla + dom kostar sammhället enorma $$$.

Somsagt oftast har folk sig själv att skylla för sin dåliga hälsa, synd bara massa andra ska behöva betala för det.

Edit 2.
Sen är det rätt stor skillnad på att vara med i Olycka tex.
Rökning o överdriven fetma vet alla att det INTE bra för dig och det inget som bara "Händer av olycka", det tar tid att bli så fet/röka så mycket.
Så ja det är en enorm skillnad jämfört med att skada sig i en trafikolycka.

Last edited:
Edit 2.
Sen är det rätt stor skillnad på att vara med i Olycka tex.
Rökning o överdriven fetma vet alla att det INTE bra för dig och det inget som bara "Händer av olycka", det tar tid att bli så fet/röka så mycket.
Så ja det är en enorm skillnad jämfört med att skada sig i en trafikolycka.

Jo, det tar ju ingen tid alls att vara med om en MC olycka, dom flesta klotar ju redan första sommaren.

Fast man blir ju inte fet av en chipspåse per dag i tre månader heller, det tar ju ett tag att bygga en rejäl övervikt.

Och "försäkringen" betalar hojen, utrustningen och en slant till offret, sjukvården är skattefinansierad.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg