Turbo o farbror polisen

äga 2st hojar exakt samma model & färg

alltså man kör in & besikta den lagliga hojen & sedan tar man regplåt till turbo hojen & kör, slå polisen hojen på sin dator står det tex röd-vit honda besiktad m.m :tummenupp vill man sedan vara redigt ful kan man även se till att turbo hojen har samma motornummer & ramnummer ifall polisen skulle vara nyfikna.
hoppas ni förstår att detta är olagligt :D men en kul tanke
 
Sfro skulle kosta 8k läste jag nånstans vilket är lite dyrt.
Så jag funderar ev på att bygga ett nytt grenrör o hänga dit en turbo som inte kan mata min motor med luft för mer än ca 90hk. bara för att få in "motor ombyggd med turbo" i pappren.
Så om nån har en turbo till tex daihatsu charade eller annat opotent fordon så är jag intresserad!
 
Sfro skulle kosta 8k läste jag nånstans vilket är lite dyrt.
Så jag funderar ev på att bygga ett nytt grenrör o hänga dit en turbo som inte kan mata min motor med luft för mer än ca 90hk. bara för att få in "motor ombyggd med turbo" i pappren.
Så om nån har en turbo till tex daihatsu charade eller annat opotent fordon så är jag intresserad!

Diskussionen har varit uppe förr, men att bara peta in en restriktor i valfri skarv, måste ju vara både enklare och billigare. Då kan du ju prova dig fram så du får så nära originaleffekt som möjligt.
 
Diskussionen har varit uppe förr, men att bara peta in en restriktor i valfri skarv, måste ju vara både enklare och billigare. Då kan du ju prova dig fram så du får så nära originaleffekt som möjligt.


Du missar det fina i kråksången! I Trollhättan vägrade de köpa att effekten skulle kunna vara samma eller understiga orginalets. Papper som skulle styrka detta faktum skulle underkännas.
Bestred man det, skulle tillverkaren av aggregatet tillfrågas om det var rimligt att effekten inte översteg orginalets.
Dvs strypt 16t = kört.
Däremot puttefnutt turbo ala fiat uno lr liknande skulle inte kunna ge tillräckligt hög effekt, och därmed skulle de mot sin vilja vara tvungna att godkänna.
 
Du missar det fina i kråksången! I Trollhättan vägrade de köpa att effekten skulle kunna vara samma eller understiga orginalets. Papper som skulle styrka detta faktum skulle underkännas.
Bestred man det, skulle tillverkaren av aggregatet tillfrågas om det var rimligt att effekten inte översteg orginalets.
Dvs strypt 16t = kört.
Däremot puttefnutt turbo ala fiat uno lr liknande skulle inte kunna ge tillräckligt hög effekt, och därmed skulle de mot sin vilja vara tvungna att godkänna.

Jag har aldrig reggat nån turbohoj, däremot bilar med utbytta motorer.

Det som inte är förbjudet ät tillåtet!Vad jag vet är det inte förbjudet att ha turbo och ladda mindre en 0,5kg...Skulle jag få för mej att regga en turbokonverterad hoj med sänkt kompresionsförhållande och så lågt ladtryck att effekten undresteg eller var samma som orginal, och besiktningsgubben hövdade att den inte kunde godkännas pga. att jag hade för lågt (!!!) laddtryck så skulle jag kräva att få se vilken lag han stödjer sej på!

OM det mot förmodan fins en lag som säger att man måste mäta effekten vid minst 0,5 kilos tryck (vilket det naturligtvis inte finns) så skulle jag strypa maskinen med tex. brickor i insuget.Åter igen, är det inte förbjudet är det tillåtet, och förbjudet att strypa en motorcyckel kan det ju inte vara, finns ju en och annan som är omreggad till 25kw...
 
Jag har aldrig reggat nån turbohoj, däremot bilar med utbytta motorer.

Det som inte är förbjudet ät tillåtet!Vad jag vet är det inte förbjudet att ha turbo och ladda mindre en 0,5kg...Skulle jag få för mej att regga en turbokonverterad hoj med sänkt kompresionsförhållande och så lågt ladtryck att effekten undresteg eller var samma som orginal, och besiktningsgubben hövdade att den inte kunde godkännas pga. att jag hade för lågt (!!!) laddtryck så skulle jag kräva att få se vilken lag han stödjer sej på!

OM det mot förmodan fins en lag som säger att man måste mäta effekten vid minst 0,5 kilos tryck (vilket det naturligtvis inte finns) så skulle jag strypa maskinen med tex. brickor i insuget.Åter igen, är det inte förbjudet är det tillåtet, och förbjudet att strypa en motorcyckel kan det ju inte vara, finns ju en och annan som är omreggad till 25kw...

Det är svårt att bemöta dig med fakta eftersom inga finns.
Svensk bilprovning är en lika ondskefull organisation som tex Spectre.
De skriver sina egna lagar, dessutom väldigt luddigt, och varje sbp-man har fri tolkningsrätt till dessa lagar.
Det jag skriver gäller min närmaste station. Det kanske till och med bara gällde den timmen som jag ringde och just den personen.

Men du läser/förstår inte vad jag tidigare skrev.
De tänker inte godkänna en stor strypt turbo.
De finner det osannolikt att stor turbo kan generera lite effekt. och där med underkänna dig
pga misstänkt fiffel med papper.

Att få rätt mot sbp är som att ringa snuten o anmäla att man blivit misshandlad av en snut. dvs det går i teorin men lycka till.

För djupare insikt om magnituden av dess ondska hänvisar jag till Mr blofeldt himself -tekniskt sakkunnige på sbp's huvudkontor.
 
Det är svårt att bemöta dig med fakta eftersom inga finns.
Svensk bilprovning är en lika ondskefull organisation som tex Spectre.
De skriver sina egna lagar, dessutom väldigt luddigt, och varje sbp-man har fri tolkningsrätt till dessa lagar.
Det jag skriver gäller min närmaste station. Det kanske till och med bara gällde den timmen som jag ringde och just den personen.

Men du läser/förstår inte vad jag tidigare skrev.
De tänker inte godkänna en stor strypt turbo.
De finner det osannolikt att stor turbo kan generera lite effekt. och där med underkänna dig
pga misstänkt fiffel med papper.

Att få rätt mot sbp är som att ringa snuten o anmäla att man blivit misshandlad av en snut. dvs det går i teorin men lycka till.

För djupare insikt om magnituden av dess ondska hänvisar jag till Mr blofeldt himself -tekniskt sakkunnige på sbp's huvudkontor.

Nejdå, jag läste vad du skrev, håller bara varken med dej eller besiktningsmannen...Du bråkar inte tilräckligt bara!Min smalblock försedda 245a reggade jag med ca. 110hk i pappren....Stor vitts att stoppa i en Chevamotor om man ska ha mindre effekt en starkaste orginalmotorn:rolleyes: men besiktningsgubbarna ska bara bedömma hur bilen är när den besiktigas, hur den är när den framförs på vägen är polisens sak.

är förövrigt inte quitte som skriver utan Lokander...
 
äga 2st hojar exakt samma model & färg

alltså man kör in & besikta den lagliga hojen & sedan tar man regplåt till turbo hojen & kör, slå polisen hojen på sin dator står det tex röd-vit honda besiktad m.m :tummenupp vill man sedan vara redigt ful kan man även se till att turbo hojen har samma motornummer & ramnummer ifall polisen skulle vara nyfikna.
hoppas ni förstår att detta är olagligt :D men en kul tanke


OT: hehe, det har jag praktisetrat ett flertal gånger med bilar, det funkar. Men som sagt, aja baja :)
 
Att åka turbo så frågar man nog sig själv först

- ska jag stanna om fabror blå vill det. Svart____ Nej.
- ska jag besikta moppen,jo det vore bra.Orkar jag bygga om???
 
Regga den som 25kw, strypnigen består av turbo som är strypt på kompressorsidan. Be inte mej skriva intyget bara..
 
Du missar det fina i kråksången! I Trollhättan vägrade de köpa att effekten skulle kunna vara samma eller understiga orginalets. Papper som skulle styrka detta faktum skulle underkännas.
Bestred man det, skulle tillverkaren av aggregatet tillfrågas om det var rimligt att effekten inte översteg orginalets.
Dvs strypt 16t = kört.
Däremot puttefnutt turbo ala fiat uno lr liknande skulle inte kunna ge tillräckligt hög effekt, och därmed skulle de mot sin vilja vara tvungna att godkänna.

Skit i Trollhättan i så fall. Finns ju bra många fler ställen att reg besikta.
Vissa ställen är lättare än andra.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top