Honda SP1-tråden

Hämtade min spetta idag. Bestämde mig direkt när jag såg den. Vilken hoj!

:banana

ser ju riktigt smuk ut, bara att gratulera till en makalöst härlig maskin:) får man fråga hur långt den rullat samt vad du fick den för?

ser ju riktigt smuk ut, bara att gratulera till en makalöst härlig maskin:) får man fråga hur långt den rullat samt vad du fick den för?

4300 mil - 45k

Svensksåld, bra dokumentation, xenon, LeoVince, höjt kåpglas, undertail och ett kanonskick i övrigt. (Köpte dock av en polare.)

Ska på miniblinkers, samt flytta ut blinkarna och regplåten bak, byta fälgstripsen till annan färg (röd?), ta bort lite klibbor och stora servicen i vinter.

visabild.php

Topplockstätningen sköt ur sig ca 1 cm och där pumpade den ut olja över bakdäcket samt avgasystemet. Jag tryckte tillbaka den själv med en skruvmejsel. Är 98% tätt. Ska bytas tills nästa service. Grundproblemet kvarstår dock. Jag är tror det härör från acra slip on systemet som är helt urbrända med ull och därför inte harmonerar med insprutningen.

Jag hoppas att du menar ventilkåpspackningen?

Sitter Acra helsystem på min å jag kan bara hålla med, ljudet ur dessa hojar e outstanding. Kan få för mej att bara starta upp henne för å höra ljudet :yoparty!

Hade också Akra racing titan helsystem på min sp1...det funkar:D:tummenupp

4300 mil - 45k

Svensksåld, bra dokumentation, xenon, LeoVince, höjt kåpglas, undertail och ett kanonskick i övrigt. (Köpte dock av en polare.)

Ska på miniblinkers, samt flytta ut blinkarna och regplåten bak, byta fälgstripsen till annan färg (röd?), ta bort lite klibbor och stora servicen i vinter.

visabild.php

Schnygg, grattis:tummenupp:tummenupp å med HRC loggan intakt o allt...

Tycker du ska skippa fälgstripes öht...och varför röra blinkarna? Stora och goa ju...:D:D

Last edited:
ser riktigt fin ut... ruggit bra pris åxå.... bara att gratta då....:tummenupp

hej, hopp.
Nån som vet nån som är sugen på min -01??
Nu har jag bestämt mig för att byta hoj!!
Mer info finns på blocket under SP1 i örebro län.......

Idag har jag varit på ebay igen, denna gången blev det ett edwards-kåpset. Jag funderar lite på hur jag ska designa avgashänget. Jag funderar lite på edwards 2a. Nån som har några andra förslag. Jag har en kompis som pysslar med vattenskärning så jag antar att det mesta är möjligt. Troligen blir det svarteloxerad alu eller polerat rostfritt.

Om nån har en ritning med mått så skulle det vara najs, annars får jag mäta efter helgen.

Last edited:
Idag har jag varit på ebay igen, denna gången blev det ett edwards-kåpset. Jag funderar lite på hur jag ska designa avgashänget. Jag funderar lite på edwards 2a. Nån som har några andra förslag. Jag har en kompis som pysslar med vattenskärning så jag antar att det mesta är möjligt. Troligen blir det svarteloxerad alu eller polerat rostfritt.

Om nån har en ritning med mått så skulle det vara najs, annars får jag mäta efter helgen.

Ebay är farligt ;-) Blev det ett stars and stripes?

Ska över till USA nästa vecka och tänkte bl.a. köpa ett 15/42 520 drivpaket. Dollarn är ju ganska billig...

klart man lacka om tanken....:yoparty

Var ute första svängen på några mil idag. Vilken manlig hoj!
Jag kom på mig själv när jag garvade för mig själv, vilket bisarrt ljud, vilket vrid! :crash

Saknar lite tryck i motorn på topp, men resten av hojen väger upp det.
Ser fram emot att åka runt och skrämma småbarn och gamla kärringar nästa sommar. :tummenupp

Funkar en pcII från usa till en eu-spec sp1:a?:va
Det bör den göra, men skicka en fråga till: PowerCommander om du vill ha det verifierat.

Vet i alla fall att PC3(r) för SP-1 och SP-2 passar både europeiska och amerikanska versioner (alla kombinationer SP-2 från USA passar SP-1 EUR utan vidare etc.). Endast grundmappen skiljer.

Det bör den göra, men skicka en fråga till: PowerCommander om du vill ha det verifierat.

Vet i alla fall att PC3(r) för SP-1 och SP-2 passar både europeiska och amerikanska versioner (alla kombinationer SP-2 från USA passar SP-1 EUR utan vidare etc.). Endast grundmappen skiljer.

Precis, det går alldeles utmärkt att köpa sin pc3:a från US, men mappen som följer är rätt kass eftersom den är optimerad för skitbensinen de har där. Inget problem egentligen, antingen hitta en passande mapp från nån trevlig kompis på SH, eller bänka/mappa om.:banana

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025