Kalla Bultpics,,5st :/

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
http://83.179.6.211/gubblasse/main.php?cmd=album&var1=Bulten091003FM/
2h3u3io.jpg

Last edited:
Varför "mekkar" Ni/du sönder bilderna så mycket? :(
Knappast så det ser ut på plats... annars är ju skärpan bra.

Hyll. vad menar du. Det enda som är gjort är svag oskarp mask. Annars direkt ur kameran.
Kanske du har en skev skärm att titta på då du har anmärkt tidigare på sånt, dock ej mig.

Edit: Kameran(D300) är inställd på Vivid ,livfull. Det förstärker allt liiite .
Visst kan jag hålla med dig om att våra skönhetsideal har blivit lite förvrängda av teknikens framsteg. :)

Last edited:
tycker inte bilderna ser speciellt 'fixade' ut. bara för att det är bra skärpa och färg?
fina bilder!

Hyll. vad menar du. Det enda som är gjort är svag oskarp mask. Annars direkt ur kameran.
Kanske du har en skev skärm att titta på då du har anmärkt tidigare på sånt, dock ej mig.

Nja jag har en helt ny 25.5" skärm så den är det garanterat inget fel på.
Men säger du set så då ber jag om ursäkt, ser iaf inte "normalt" ut men det är bara vad jag tycker, Ni är duktiga på att fota men lyckas alltid få skumma färger. :)

Skit samma undrade bara... :krama

Nja jag har en helt ny 25.5" skärm så den är det garanterat inget fel på.
Men säger du set så då ber jag om ursäkt, ser iaf inte "normalt" ut men det är bara vad jag tycker, Ni är duktiga på att fota men lyckas alltid få skumma färger. :)

Skit samma undrade bara... :krama

Bara för att den är ny behöver det inte betyda att den är felfri. Skärmar kommer oftast taskigt kalibrerade och med fel färgprofiler förinställda. Om du inte gjort det, testa att kalibrera gamma/färger efter rummet(skärmen står i) och se till att du kör en vettig färgprofil i windows(sRGB IEC61966-2.1 eller om din skärm har en egen) alt. din webläsare.

Jag rekommenderar Firefox då detta också har stöd för bilder med inbäddade färgprofiler så att alla bilder visas korrekt.

Cheers

ЯK;4454188 skrev:
Bara för att den är ny behöver det inte betyda att den är felfri. Skärmar kommer oftast taskigt kalibrerade och med fel färgprofiler förinställda. Om du inte gjort det, testa att kalibrera gamma/färger efter rummet(skärmen står i) och se till att du kör en vettig färgprofil i windows(sRGB IEC61966-2.1 eller om din skärm har en egen) alt. din webläsare.

Jag rekommenderar Firefox då detta också har stöd för bilder med inbäddade färgprofiler så att alla bilder visas korrekt.

Cheers

Tack för tipset men har hållt på med datorer ett bra tag så jag vet hur man ställer in skärmen, använder min gamla i dualview läge och visst... bilden är lite annorlunda på den men det är ju inte så konstigt då skärmen är sämre.

Men skit samma, vara bara nyfiken varför de blev så "onaturliga", men är nog bara jag som ser det så som sagt, jag kommer lägga upp bilder från anderstorp senare i helgen så får se vad man får för kommentarer på det, ja om min skärm är som den skall eller inte. :)

Var du där idag Lasse??
Har just tillbringat 2tim i regnet och även en sväng förbi bulten!
Var bara jag och 3 tappra riddare till där! Fan va jag hatar hösten!

Dina bilder var dock jättefina!:tummenupp

Last edited:
Men skit samma, vara bara nyfiken varför de blev så "onaturliga", men är nog bara jag som ser det så som sagt, jag kommer lägga upp bilder från anderstorp senare i helgen så får se vad man får för kommentarer på det, ja om min skärm är som den skall eller inte. :)
För mig känns de röda och till viss del de blå färgerna lite starka, mest på den bilden som ligger här i tråden. Det är nog huvudsakligen på grund av inställningen som Lasse nämde. Om man gillar det eller inte är väl mest en smaksak.

Körde också vid 12-snåret. Börjar komma mycket löv och kallt var det också. Avställning nästa :)

Jag var påväg dit på eftermiddagen.. hade ju varit grått, men uppehåll hela dagen och ca 10 grader.. körbart med andra ord..

Hann komma ut från garaget och åka i ca 1½ minut, sen började det ösregna.. så det var bara att vända :(

Jag var påväg dit på eftermiddagen.. hade ju varit grått, men uppehåll hela dagen och ca 10 grader.. körbart med andra ord..

Hann komma ut från garaget och åka i ca 1½ minut, sen började det ösregna.. så det var bara att vända :(

Fegis!
Körde ca:10 mil i regnet! Har man satt sig på hojen så får man inte banga!!:D

Last edited:
Är det nåt fel på min dator eller länken? Länken fungerar inte för mig? Testar en annan webbläsare/dator.
Ah Vivid, den ska jag testa, har också en D300 som jag försöker lära mig att plåta med. :)

Servern verkar vara nere:

peter1980@trail:~$ ping 83.179.6.211
PING 83.179.6.211 (83.179.6.211) 56(84) bytes of data.

--- 83.179.6.211 ping statistics ---
11 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 10012ms

peter1980@trail:~$ telnet 83.179.6.211 80
Trying 83.179.6.211...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Det är ju just en av anledningarna till att jag gillar Lasses bilder så mkt. Just för att han inte fixar så mkt med bilderna!

Ungefär som när fok med okalibrerade skärmar sitter och klagar på för ljusa/mörka bilder.

Fegis!
Körde ca:10 mil i regnet! Har man satt sig på hojen så får man inte banga!!:D

Så talar en sann entusiast!:D Själv har jag nog tyvärr blivit en solskensåkare:gnissla

Last edited:
Så talar en sann entusiast!:D Själv har jag nog tyvärr blivit en solskensåkare:gnissla

Åkte från Tullinge till OKQ8 vid Ågestavägen/Huddingevägen stannade och tanka!
Kommer ut från OKQ8 så börjar det att regna men skam den som ger sig.
Sneddar över till Nynäsvägen och viker upp och sedan mot Tyresö för att åka mot Haninge och ner till V-H och Bulten..
Har hitintills inte mött en enda hoj...
På bulten möter jag 3st hojar och massor av regn.
Stannar på rosenhill för en kaffe där det är massor av offroadeåkare och en Busa som jömer sig vid pumparna!
Åker sedan vidare till Södertälje för att åka bakvägen till Botkyrka nu börjar det bli kallt!
Sneddar tillbaka till Tumba och upp till Tullinge igen!
Härligt och förfriskande man förbaska halt!
Hoppas på bättre väder i morgon så att man kan titta på taket här hemma, måste byta lite takpannor som är spräkta och det kan man väll inte göra om det regnar! :D

Nu såg jag bilderna, vilken otrolig skärpa!! Och så var min hoj med, väldigt skoj. Nu såg jag hur underhållet är under den och den där magen får jag nog göra nåt åt…
Jag tycker inte det är något fel på färger eller annat på bilderna, de ser jättebra ut i min skärm.

Nice pics Larsa!

Jag ska slita med mig kameran och haka nån gång nästa säsong.... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back