Literhojar - nytt perspektiv på mc åkandet

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Till att börja med vill jag säga att jag alltid har varit den typen av människa som har sagt: "Effekt är inte allt, det viktiga är att bara kunna köra mc oavsett effekt och prestanda".

Har kört mycket Hornet 600, ZX7R osv. Jag har aldrig riktigt provat en literhoj av nyare sort. Well, idag var man ute och fick provköra en ZX10R -09. Hojen hade yoshi slip on... originalkatten kvar. Tyckte den lät perfekt på alla vis, och inte för högt. Jag hade aldrig tagit bort katten iaf :)

Vad ska man säga, den här hojen gav mig en helt ny och annorlunda syn på hojar. Nu förstår jag er alla som kör literhojar. Så jävla opraktiskt men jag har aldrig haft så kul innan på hoj. Den gick något obegripligt bra, powerwheelies i 170 på tvåans växel var inga problem.

Jag tar tillbaks allt jag sa om literhojar innan! Hehe.

Sjukt! Det får väl bli en literhoj snart :gnissla

nästa steg för dig är turbo :)

Har ju inte råd med en literhoj just nu, men turbo på ZX7R:en hmmm :va

Dock gillar jag helhetspaketet på de nya literhojarna. De har ju förutom effekt även grym körbarhet. Tyckte den gick som satan på låga varv också, grymma bromsar och kvickstyrd.

Visst kan man lägga snurbo på ZX7R:en men blir nog väl aldrig ett lika bra helhetspaket som dagens literhojar.

Har ju inte råd med en literhoj just nu, men turbo på ZX7R:en hmmm :va

Dock gillar jag helhetspaketet på de nya literhojarna. De har ju förutom effekt även grym körbarhet. Tyckte den gick som satan på låga varv också, grymma bromsar och kvickstyrd.

Visst kan man lägga snurbo på ZX7R:en men blir nog väl aldrig ett lika bra helhetspaket som dagens literhojar.

alltså...jag menade att provköra. ;)

men oh, du körde det värsta av dem också !!! :D

jag har fortfarande inte testat en ordentlig, 929 e touring :D

men oh, du körde det värsta av dem också !!! :D

jag har fortfarande inte testat en ordentlig, 929 e touring :D

Vafan är rätt säker på att 929:an rör på sig bra den med, provkörde farsans gamla 954 och jag tyckte den gick riktigt bra.

ZX10R:en var dock i en helt annan klass. Fan ler fortfarande... kommer nog hålla i sig under hela vintern.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back