Moppefukko blir prejad av polis

Jag tycker det är bra.
Det tillämpas alldeles för lite av det som kallas för eget ansvar i trafiken idag.

Sätter du dig på en moppe eller motorcykel och struntar i hjälm så får du själv ta ansvar för dom eventuella följder det får.
Den som skruvar på gashandtaget väljer själv hur fort det ska gå. (Förutom moppefuckon som vill köra 200 då för det går ju inte)

Polisen ska kunna jaga oavsett den flyende har hjälm.
Om polisen skulle släppa alla som var utan hjälm så vore det ju jätteenkelt att slippa polisen. Bara slänga hjälmen och dra.

Det är den flyende föraren som själv väljer att köra utan hjälm och som själv väljer sin hastighet så det ska inte hindra polisen. Däremot bör dom fundera över att avbryta jakten om det blir en sådan situation att det är en uppenbar risk att utomstående som inte själva fått välja huruvida dom vill ta risken att bli överkörda hamnar i kläm.

Det ska inte löna sig att försöka dra snuten helt enkelt.

Jag tycker det är bra.
Det tillämpas alldeles för lite av det som kallas för eget ansvar i trafiken idag.

Sätter du dig på en moppe eller motorcykel och struntar i hjälm så får du själv ta ansvar för dom eventuella följder det får.
Den som skruvar på gashandtaget väljer själv hur fort det ska gå. (Förutom moppefuckon som vill köra 200 då för det går ju inte)

Polisen ska kunna jaga oavsett den flyende har hjälm.
Om polisen skulle släppa alla som var utan hjälm så vore det ju jätteenkelt att slippa polisen. Bara slänga hjälmen och dra.

Det är den flyende föraren som själv väljer att köra utan hjälm och som själv väljer sin hastighet så det ska inte hindra polisen. Däremot bör dom fundera över att avbryta jakten om det blir en sådan situation att det är en uppenbar risk att utomstående som inte själva fått välja huruvida dom vill ta risken att bli överkörda hamnar i kläm.

Det ska inte löna sig att försöka dra snuten helt enkelt.

Men den lagen ändrades ju 2002 har jag hört :rolleyes:

Men den lagen ändrades ju 2002 har jag hört :rolleyes:

Jag vet inte om det är någon lag som säger det. Och jag vet inte heller om det var något som ändrades 2002.
Däremot har dom en praxis och riktlinjer för när dom får och inte får jaga och personligen så tycker jag att dom ska få jaga så länge man inte utsätter omgivningen för för stora risker i förhållande med nyttan att få tag på någon.

det gäller m.a.o inte helikopterrånarna...

Nja. Det verkade ju som om dom inte fick jaga där. :gnissla
Det var lite märkligt hanterat på det stora hela tycker jag. Om dom sen fått tips om att det skulle ske ett rån, vart och vilka som skulle vara inblandade så är det ännu mer märkligt.

Haha, sjukt kul :D Gillar att ungjäveln sitter och skrattar åt det hela, hoppas de slog sig ordentligt åtminstone.

Nja. Det verkade ju som om dom inte fick jaga där. :gnissla
Det var lite märkligt hanterat på det stora hela tycker jag. Om dom sen fått tips om att det skulle ske ett rån, vart och vilka som skulle vara inblandade så är det ännu mer märkligt.

märkligt är ordet.

man kan också säga såhär; samtidigt som polisen stod och käkade munkar med diverse fyllning och tyckte det var spennande och coolt med helikopterunderhållning, så tänkte dem att 'nu jevvlarr ska vi sätta hårt mot hårt' och börja jaga moppefuckon.

bra fördelning, för att inte tala om utdelning av skattebetalarnas pengar. dvs mina pengar.

Jag vet inte om det är någon lag som säger det. Och jag vet inte heller om det var något som ändrades 2002.
Däremot har dom en praxis och riktlinjer för när dom får och inte får jaga och personligen så tycker jag att dom ska få jaga så länge man inte utsätter omgivningen för för stora risker i förhållande med nyttan att få tag på någon.

Äh, klart det inte finns någon lag för såna saker. Finns bara riktlinjer för polisen att veta när man ska lugna ner sig och när man kan gå på.

Jag drev med kommentarerna på dutuben där gissningarna och myterna är vildare än på den här gudsförgätna sidan (hur nu det är möjligt?).

märkligt är ordet.

man kan också säga såhär; samtidigt som polisen stod och käkade munkar med diverse fyllning och tyckte det var spennande och coolt med helikopterunderhållning, så tänkte dem att 'nu jevvlarr ska vi sätta hårt mot hårt' och börja jaga moppefuckon.

bra fördelning, för att inte tala om utdelning av skattebetalarnas pengar. dvs mina pengar.

Det där är ju lite av en balansgång.

I samband med en sådan händelse så borde polisen omfördela resurser så att fler jagar rånare men dom kan ju samtidigt inte släppa exempelvis trafiken helt fritt för om folk plötsligt skulle upptäcka att det inte finns några poliser i trafiken och sedan dö som flugor så skulle det i slutändan bli ännu dyrare för samhället.

Sen ligger det lite i grejen att om polisen är på dom unga som bryter mot lagen så dom inte kommer undan med det så kommer färre av dom att gå vidare till grövre brottslighet. Så i längden lönar det sig att vara på moppefuckona även om det är en del som bara kör lite trimmad moppe och aldrig kommer att råna någon bank som kanske åker med på turen så att säga.

Sen ligger det lite i grejen att om polisen är på dom unga som bryter mot lagen så dom inte kommer undan med det så kommer färre av dom att gå vidare till grövre brottslighet.

sanningen är att frånvaron av föräldrarna är det som egentligen är ingången till spotta på gatan--->mobba klasskompis--->snatta på ica--->småbrott--->ser scarface för första gången--->större brott--->hänger på nattklubbar i fräcka kläder--->knark e gott--->helikopterrån.

polisen borde vara ett stående inslag redan i småskolan, då såklart i 'utbildningssyfte' mer än att 'knark e ajjabajja kids'...

sanningen är att frånvaron av föräldrarna är det som egentligen är ingången till spotta på gatan--->mobba klasskompis--->snatta på ica--->småbrott--->ser scarface för första gången--->större brott--->hänger på nattklubbar i fräcka kläder--->knark e gott--->helikopterrån.

polisen borde vara ett stående inslag redan i småskolan, då såklart i 'utbildningssyfte' mer än att 'knark e ajjabajja kids'...

När jag gick på lekskolan hade vi polisen där en dag. Dom pratade om vad dom gjorde och lät oss åka lite polisbil. En tjej började stortjuta när det var hennes tur. Hennes pappa hade berättat att alla poliser var dumma. :brinnerup

Det här citatet från kommentars delen tycker jag är helt fenomenalt! Made my day helt klart!

"eller så kör man en äng eller cykelväg så dom inte kan följa efter? så slipper man böter. försöka dra en polis på raksträcka är sånt en ghost-rider kan försöka sig på, men dom har tung mc. :)"

Det ligger något i det också faktiskt.
En stor del beror säkerligen på taskiga hemförhållanden med föräldrar som inte bryr sig och inte är närvarande men en del av dom som faller igenom där kan säkert stoppas om polisen är där och säger stopp ibland också.

Men självklart har ju föräldrarna det yttersta ansvaret för barnens uppfostran om du frågar mig. Tyvärr så tar dom ju inte det i en hel del fall.

Det ligger något i det också faktiskt.
En stor del beror säkerligen på taskiga hemförhållanden med föräldrar som inte bryr sig och inte är närvarande men en del av dom som faller igenom där kan säkert stoppas om polisen är där och säger stopp ibland också.

Men självklart har ju föräldrarna det yttersta ansvaret för barnens uppfostran om du frågar mig. Tyvärr så tar dom ju inte det i en hel del fall.

precis.

brist på kärlek från föräldrarna, visar sig förr eller senare i livet för den personen. samt ha en fel uppfattning om vad ansvar innebär.

sen finns det de naturligtvis som har haft en toppenuppväxt osv men som ändå blir helikopterrånare och det är egentligen fine. men alltför många har mått dåligt när de växt upp--->föräldrarna ska dras i näsan tills de hajjar vad det innebär att vara mamma/pappa. först då slutar näsdragandet. borde vara obligatoriskt.

När jag gick på lekskolan hade vi polisen där en dag. Dom pratade om vad dom gjorde och lät oss åka lite polisbil. En tjej började stortjuta när det var hennes tur. Hennes pappa hade berättat att alla poliser var dumma. :brinnerup

sedermera växte hon upp, lärde sig att tycka om tänder och blev:

Bifogat

• gotblad_acklo.jpg
    gotblad_acklo.jpg
    22.6 KB · Visningar: 38
precis.

brist på kärlek från föräldrarna, visar sig förr eller senare i livet för den personen. samt ha en fel uppfattning om vad ansvar innebär.

sen finns det de naturligtvis som har haft en toppenuppväxt osv men som ändå blir helikopterrånare och det är egentligen fine. men alltför många har mått dåligt när de växt upp--->föräldrarna ska dras i näsan tills de hajjar vad det innebär att vara mamma/pappa. först då slutar näsdragandet. borde vara obligatoriskt.

Ja. Det är ju lätt att bli förälder. Mindre lätt att bli en bra förälder.
Kanske borde man ha någon form av test innan man får bli förälder. Som körkort ungefär.
-"Ja. Det gick ju inte så bra det här så ni kommer att få lämna ifrån er några organ på vägen ut."

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg