Gixxer 1000cc -02 - Katalysator i dämparen?

Ja jag har ingen aning, dämparen som jag tittat på väger enligt uppgift ca 1,8 kg så förmodligen sitter det ingen kat i den.

Skall ev ha den för att bygga om från 2-2 till 2-1 på min KTM 950SE/LC8.

Min KTM 950SE/LC8 har inbyggda kattar i orginal burkarna. Det var därför jag vart fundersam, men dom väger nog en 6-7 kt/st också, riktiga bojsänken.

Aha.....

Vill du inte pilla så finns där färdiga 2-1 ombyggnadsatser som passar fint att kombinera med en extra bränsletank på v sida...

Aha.....

Vill du inte pilla så finns där färdiga 2-1 ombyggnadsatser som passar fint att kombinera med en extra bränsletank på v sida...

Jo jag vet men den där färdiga 2-1 rörstumpen kostar ju fan skjortan.

Leter egentligen ett orginal mellanrör från 950 adventure eller 950 SE att bygga om, och sen använda en bolt-on akraburk eller liknande.

Idén är med ombyggnaden att kunna montera en extratak på vänster sida.

Man kommer ju inte längre än 15-17 mil vid inspirerad körning på SEn så mer bränsle är ju önskvärt.

Last edited:
Sitter det nån katalysator i orginal dämparen på Gixxer 1000cc -02?

nej det kom 05 då den sitter i ljuddämparen och 07-09 sitter den bakom/under motorn.

nej det kom 05 då den sitter i ljuddämparen och 07-09 sitter den bakom/under motorn.

Helt rätt sitter bara ett gasspjäll i mellanröret som styrs med vajrar. Har med låg och mellanrigstret att göra om jag kommer ihåg rätt.

Ända modell som fick katalysator 01-02 gsxr 1000 orginal var Kalifoniamodellen om man kollar verkstadsmanualen. Finns inte på europamodellen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back