Honda SP1-tråden

Nu var det andra gången som min SP-2'a spottade upp olja i luftboxen. Ngn satans baktändning verkar det vara frågan om,och detta ska vara honda? Sist blev det så kraftigt att tätningen till bakre cylindern korvade sig och olja kom ut på bakdäcket så jag höll på att fastna i ett träd. Iofsig är jag självmordsbenägen men detta är ju löjligt.
Så frågan är,är detta normalt. Cykeln har gått 3400 mil och jag vill minnas 2 ngt mindre smällande till från boxen det senaste. (Utan rök)
Annars kan ngn få köpa skiten så går jag och handlar en RSV4 utan baktändning.

Vad menar du med "tätningen till bakre cylindern korvade sig" Är det vevhusventilationen du talar om? Om den korvar sig så att det blir stopp. Då kan det sprutar ut olja någonstans och kanske på ditt bakhjul :-O
 
Nu var det andra gången som min SP-2'a spottade upp olja i luftboxen. Ngn satans baktändning verkar det vara frågan om,och detta ska vara honda? Sist blev det så kraftigt att tätningen till bakre cylindern korvade sig och olja kom ut på bakdäcket så jag höll på att fastna i ett träd. Iofsig är jag självmordsbenägen men detta är ju löjligt.
Så frågan är,är detta normalt. Cykeln har gått 3400 mil och jag vill minnas 2 ngt mindre smällande till från boxen det senaste. (Utan rök)
Annars kan ngn få köpa skiten så går jag och handlar en RSV4 utan baktändning.

Om jag inte minns fel så har jag hört det tidigare ifrån Spetta ägare, att den kan "nysa" till när man släpper gasen, måste vara det du beskriver. Men jag vet inte varför:confused:
 
Ah grattis! Låter som ett bra pris. Bilder på skönheten?

Ja, jag tycker det var ett ok pris. 1700 mil, pc3r, styrdämpare... Åtminstone är det svårt att komma undan mycket billigare ens om man importerar. Har man bestämt sig för en sp2 så har man... Har lagt upp en bild i mitt garage.
 
Ja, jag tycker det var ett ok pris. 1700 mil, pc3r, styrdämpare... Åtminstone är det svårt att komma undan mycket billigare ens om man importerar. Har man bestämt sig för en sp2 så har man... Har lagt upp en bild i mitt garage.

Sicken skönhet, såg ju ny ut! Hoppas höstvädret håller sig ok ett tag till så det blir lite kört då... Mycket hoj för de pengarna :)
 
stoort grattis.... mycket bra pris..... och riktigt fin....:tummenupp
 
Ja, jag tycker det var ett ok pris. 1700 mil, pc3r, styrdämpare... Åtminstone är det svårt att komma undan mycket billigare ens om man importerar. Har man bestämt sig för en sp2 så har man... Har lagt upp en bild i mitt garage.


Stort Grattis ,ser ju skitfin ut!!! :tummenupp
 
Grattis :tummenupp

65k är ett riktigt riktigt bra pris....jag plockade ju in min från England och notan slutade på strax under 60k inkl reggning.

Då måste du också ha fått ett bra pris i England. Jag har bevakat den engelska SP2-marknaden ganska länge nu (som bästa alternativet för import pga låg växelkurs) och tycker det verkar svårt att hitta bra SP2or under 5000 pund. Fast kursen är låg blir det ändå över 55k. Plus frakt (5k eller mer), inreggning och halvljuslampa landar man oftast på minst 65k enligt mina beräkningar.

Hursomhelst - 65k är ett bra pris och <60k är riktigt bra, import eller inte :tummenupp
 
Då måste du också ha fått ett bra pris i England. Jag har bevakat den engelska SP2-marknaden ganska länge nu (som bästa alternativet för import pga låg växelkurs) och tycker det verkar svårt att hitta bra SP2or under 5000 pund. Fast kursen är låg blir det ändå över 55k. Plus frakt (5k eller mer), inreggning och halvljuslampa landar man oftast på minst 65k enligt mina beräkningar.

Hursomhelst - 65k är ett bra pris och <60k är riktigt bra, import eller inte :tummenupp

Ja jag hade lite tur med den hojen med tanke på skicket (den har gått knappt 900 mil). Annars verkar 5000 vara någon slags magisk gräns, precis som du säger.:tummenupp
 
Då måste du också ha fått ett bra pris i England. Jag har bevakat den engelska SP2-marknaden ganska länge nu (som bästa alternativet för import pga låg växelkurs) och tycker det verkar svårt att hitta bra SP2or under 5000 pund. Fast kursen är låg blir det ändå över 55k. Plus frakt (5k eller mer), inreggning och halvljuslampa landar man oftast på minst 65k enligt mina beräkningar.

Hursomhelst - 65k är ett bra pris och <60k är riktigt bra, import eller inte :tummenupp

Känner igen din hoj....:va har sett den på blocket tidigare....
Visst har den nya dekaler på den högra sidokåpan...?!
Ser ut som magnesium kåpan är skrapad... eller ser jag fel...?!

jag var bra sugen på den då, den ser väldigt fin ut!
 
Känner igen din hoj....:va har sett den på blocket tidigare....
Visst har den nya dekaler på den högra sidokåpan...?!
Ser ut som magnesium kåpan är skrapad... eller ser jag fel...?!

jag var bra sugen på den då, den ser väldigt fin ut!

Stämmer - den var ute på blocket nyligen. Omlackad på högra sidan och jag köpte den utan dekalerna ditsatta. Men det var snabbt fixat och resultatet blev riktigt bra (fick tag på en superduktig dekalsättare...). Lite skrapmärken på kopplingskåpan, så det blir att bevaka ebay i vinter ;-) Annars inget mer att fixa med den utom "normalfixarna" flapper-mod, PAIR systemet, höja bak och sänka fram... Och lite annat små-pill...
 
Stämmer - den var ute på blocket nyligen. Omlackad på högra sidan och jag köpte den utan dekalerna ditsatta. Men det var snabbt fixat och resultatet blev riktigt bra (fick tag på en superduktig dekalsättare...). Lite skrapmärken på kopplingskåpan, så det blir att bevaka ebay i vinter ;-) Annars inget mer att fixa med den utom "normalfixarna" flapper-mod, PAIR systemet, höja bak och sänka fram... Och lite annat små-pill...

Satte du dit OEM dekaler? Kostnad?
 
Satte du dit OEM dekaler? Kostnad?

Inte OEM utan "pirat", från Italien tror jag, men minst lika hög kvalitet som OEM. (Välkänt och bra råämne) Tror dekalkittet gick på ca 2000. Skillnaden mot OEM är att dekalerna är skurna istället för tryckta, vilket inte spelar någon roll för de enfärgade dekalfälten (silvervingarna etc), men t ex "honda" loggan längst ner på kåpan är varje bokstav utskuren jämfört med OEM där det är en stor dekal med "honda" tryckt.

Satte som sagt ena sidan och det tog ca 3 timmar. Personen jag fick tag på gjorde det till en mycket rimlig timkostnad, men jag kollade även med en hondaverkstad som skulle ha 700-800 kr/tim...
 
Ser ju jätte bra ut wass!!!! Kolla här: http://www.trademarkmotorsports.com/bt-honda.html

Var sugen på att beställa en därifrån förut!!!

Höjer du lite bak behöver du inte sänka fram, tro mig! Den blir snabbstyrd iaf!

Helt klart ett alternativ, men de är ju inte gratis precis...

På mina SP1or har jag sänkt 8mm fram och höjt 4mm bak och det har blivit riktigt bra. Fördelen med att ta lite i båda ändar är att sidostödet fortfarande funkar ok. Visst - lite sämre markfrigång pga sänkningen, men inget jag har haft ont av. Tänkte testa samma setup på SP2an och hoppas på samma förbättring.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top