Tank vid förgasarsynkning

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag tänkte synka förgasarna men jag har stött på ett problem innan jag ens har börjat. Problemet är att "kranen" är vakumstyrd och den är elektroniskt styrd med en knapp med lägena ON och RES (alltså inget PRI läge).

Kan man fula sig förbi vakumstyrningen eller kan man bygga an tank av typ pet-flaska? Hur brukar ni göra?:confused:

Detta gäller en fzr600r -94

Vari ligger problemet. Konstruera en tank av en K-spritflaska och lite bränsleslang så slipper du allt vad bränslekran heter...

Jag har satt en vanlig kran på en 5l reservdunk(plåt), som jag hänger upp en
därför avsedd krok i taket när jag synkar förgasare.

/KentW

Var hittar man en "vanlig" kran med en infästning som passar? Jag hittar bara nipplar med rörgänga osv...

Du har väl soppa pump på den där? bara sticka ner slangen i dunken flaskan,behövs ingen kran.

trodde jag med men nix, ingen pump där inte.

För övrigt så hade min förra yamaha vakumdriven pump så där rök den idén med :)

En till fråga. Måste luftburken sitta på när man mäter? Eller går det lika bra utan?

Sorry för trådlyft men om någon annan letar.

En nippel för en däckventil är kanon.
Borra 10mm hål i nedre delen på en 5l dunk.
Släng i däcknippeln (med ventilen urskruvad) och skaka tills man får ut spetsen sedan drar man som en dåre och klick så har man en extratank där en 8mm bränsleslang passar perfekt.

Sorry för trådlyft men om någon annan letar.

En nippel för en däckventil är kanon.
Borra 10mm hål i nedre delen på en 5l dunk.
Släng i däcknippeln (med ventilen urskruvad) och skaka tills man får ut spetsen sedan drar man som en dåre och klick så har man en extratank där en 8mm bränsleslang passar perfekt.

Funkar ju, men ÅAS så brukar flaskor för växellådsolja till bilar säljas med en kork med slang på, eller så frågar man efter en sån kork på närmsta mack.

Eller en sportvattenflaska med slang, men dom håller nog inte så länge med bensin i!

Funkar ju, men ÅAS så brukar flaskor för växellådsolja till bilar säljas med en kork med slang på, eller så frågar man efter en sån kork på närmsta mack.

Var en faska ATF jag började med men pipen passade inget vidare på 8mm slang.

Eller en sportvattenflaska med slang, men dom håller nog inte så länge med bensin i!

Jodå, flera år om man tömmer dem emellan. Fast polarns grabb ville inte ha flaskan till hocketräningen efter första synkförsöket.

Fzr:en har bränsle pump! Det hade min -90:a iaf.

Men ingen vakuumstyrd kran, det var en vanlig "manuell".

Fzr:en har bränsle pump! Det hade min -90:a iaf.

Men ingen vakuumstyrd kran, det var en vanlig "manuell".

FZR 600R (aka YZF600R på andra sidan pölen) har bränslepump inbyggd i tanken och vakumstyrd kran likt YZF750R. Så nu vet vi det :mattias

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back