Skattepengar igen..

Är du inte läskunnig? Det är inte den gripna kvinnan som begärt hjälp utan hennes mamma, det lilla barnets MORMOR!

Jag är rätt säker på att min sons mor- och farföräldrar skulle engagera sig och kräva hjälp av myndigheterna om jag försatt mig och min son i knipa i ett annat land.

Man kan tycka vad fan man vill om Pakistan-charter och leka hur mycket guilt by association-lekar man vill men att du upprörs över att en mormor engagerar sig för ett tvåårigt barnbarn som sitter i en bur i någon bananrepublik på andra sidan jorden tyder på en rätt unken mäniskosyn.

Jag skiter högaktningsfullt i vad de gjort där nere. Tvååringen är oskyldig och själklart skall svenska myndigheter engagera sig för svenska barn som hamnar i knipa utomlands oavsett hur skitskalliga deras föräldrar är....

Läskunnig jovars..

Är du inte läskunnig? Det är inte den gripna kvinnan som begärt hjälp utan hennes mamma, det lilla barnets MORMOR!

Jag är rätt säker på att min sons mor- och farföräldrar skulle engagera sig och kräva hjälp av myndigheterna om jag försatt mig och min son i knipa i ett annat land.

Man kan tycka vad fan man vill om Pakistan-charter och leka hur mycket guilt by association-lekar man vill men att du upprörs över att en mormor engagerar sig för ett tvåårigt barnbarn som sitter i en bur i någon bananrepublik på andra sidan jorden tyder på en rätt unken mäniskosyn.

Jag skiter högaktningsfullt i vad de gjort där nere. Tvååringen är oskyldig och själklart skall svenska myndigheter engagera sig för svenska barn som hamnar i knipa utomlands oavsett hur skitskalliga deras föräldrar är....

Kan läsa faktiskt. Håller helt med dig om barnet, en tvååring ska SJÄLVKLART ha hjälp men ska även mamman ha hjälp?

Du menar att man oavsett situation (som man själv ställer till) ska ha hjälp av staten? Bättre formulerat så eller?

Kan läsa faktiskt. Håller helt med dig om barnet, en tvååring ska SJÄLVKLART ha hjälp men ska även mamman ha hjälp?

Du menar att man oavsett situation (som man själv ställer till) ska ha hjälp av staten? Bättre formulerat så eller?

Om du läser artikeln så är ju den enda befintliga informationen i dagsläget just det att kvinnan INTE är anklagad för något och dessutom helt avförd från utredningen.... Så vad är då särskilt upprörande med att även hon får hjälp?!

Skulle det vara Gezalis farsa som försöker skaka fram skattepengar för att frakta hem en brottsmisstänkt skulle jag hålla med dig men nu pratar vi i första hand om en tvååring och och därefter om hennes mamma som enligt artikeln vare sig är misstänkt eller anklagad för något...

Läste nyss på text-TV att hon tydligen erbjudits möjligheten att lämna Pakistan vid två tillfällen men tackat nej och sagt att hon vill vänta på sin man... Jaha, så var det med det. Hon är myndig och vill hon inte hem får hon väl sitta där nere. Synd om barnet dock. Med lite tur kan socialtjänsten omhänderta barnet om de återvänder och låta det växa upp i en mindre terror-kramande familj.

edit:
http://svt.se/svttext/web/pages/114.html

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...