Tändstiftsbyte

CeDDan

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2009
Hoj
Daytona 650 05:a
Tja!

Köpte nyligen en triumph daytona 650. 05:a. Har till min förvåning upptäckt att den "muddrar" på lägre varv. ringde till triumph verkstad som tyckte jag skulle börja med att byta tändstift. Så nu har jag inhandlat 4 nya tändstift. Min fråga lyder: Finns det något man ska tänka på när man byter tändstift på den här hojen? Några speciella verktyg? Är förstahojsägare och är ingen ba meck i grunden :huvet.

Tacksam för svar!

Använd originalverktyget (om det ingår en tändstiftshylsa i originalsatsen) för att byta och dra med känsla - "lagom hårt".

Tackar för svar. Då behöver jag få tag i en sån sats :D
Går det att lösa med "vanliga" verktyg?

Det kan vara svårt, du behöver en hylsnyckel som går ner i hålet där tändstiftet sitter, på min Yamaha så skulle det bli väldigt svårt utan originalverktyget som jag alltid har under sadeln...

Tack för informationen ! Ska göra ett försök på Lördag för att sedan dra till Rörken på Söndag! Då måste den ju gå fint =)

Kan rekommendera moment-nyckeln biltema har. Analog och lätt att använda, slipper fundera på om man dragit för lite eller slita sitt hår när gängorna sitter på stiftet. Kostar en hundring ca har jag för mig.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna