Undertexter till serier på nätet?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har inte så stor koll på hur det fungerar med undertexter då jag aldrig använder text om det inte är något annat än engelska de talar vill säga.
Men nu har jag tankat hem serien "Survivors" och vill ha text på den bara för att de jävlarna är ju engländare och kan inte tala ordentligt och jag har inget vidare ljud där jag tänkte kolla på serien *sängen*.
Hur hittar man texter och hur går man tillväga när man ska använda dem? Måste texten var avsedd för just den filen jag har eller funkar det på flera filer men av samma episod?

Jag brukar tanka det mesta på opensubtitles.org.

Heter filen blah-survivors.s08e13.avi så döper du om textfilen till blah-survivors.s08e13.srt eller blah-survivors.s08e13.sub beroende på vad originalet har för filändelse. Lägg .avi och .srt/.sub i samma katalog. Har du otur synkar inte film och text och då får du justera det i din spelare (om den klarar det).

edit: Du behöver förmodligen installera vobsub också.

Last edited:
Det verkar inte som att det går att hitta något annat än polska undertexter till skiten :(
Vill ha tag på engelska och hade hoppats på att det fanns något för döva eller nåt sånt men icke...

Tack ändå, nu vet jag till nästa gång åtminstone hur man gör. Kan man justera ljudet i VLC?

Det verkar inte som att det går att hitta något annat än polska undertexter till skiten :(
Vill ha tag på engelska och hade hoppats på att det fanns något för döva eller nåt sånt men icke...

Tack ändå, nu vet jag till nästa gång åtminstone hur man gör. Kan man justera ljudet i VLC?

Vilket "Survivors" är det du ska glo på?

Yup, jag använder inte VLC själv men kolla under Preferences / Hotkeys settings.
Där ska du kunna se vilka knappar som används.

Survivors-serien som gick alldeles nyss men jag hittade ingen text på någon av dessa sidor dessvärre. Kanske för nytt?

Survivors-serien som gick alldeles nyss men jag hittade ingen text på någon av dessa sidor dessvärre. Kanske för nytt?

Ett bra tips är att ta filnamnet du har, googla det med filändelsen .srt eller .sub istället för .avi/.mkv osv. så brukar man hitta det lite ovanliga på nån mysko site liknande undertexter. Som här t.ex. Ingen aning om det är rätt, men du förstår principen :tummenupp

Ett bra tips är att ta filnamnet du har, googla det med filändelsen .srt eller .sub istället för .avi/.mkv osv. så brukar man hitta det lite ovanliga på nån mysko site liknande undertexter. Som här t.ex. Ingen aning om det är rätt, men du förstår principen :tummenupp

Det var inte rätt men det funkade ändå efter att jag hittade inställningen som justerar tiden för texten :yoparty

Tack så mycket för hjälpen, nu slipper jag sitta med full volym på ett sunkigt jbl-system modell micro :(

*/ ?>
Back