Mc-försäljningen backar kraftigt

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
"Den ackumulerade nedgången av registreringen 2009 jämfört med 2008 är på samma nivå som tidigare under året. För den etablerade motorcykelbranschen är nedgången minus 18,5 procent, medan parallell- och privatimporten minskat med 41,1 procent."

http://www.aftonbladet.se/bil/mc/article5835687.ab

Några kvalificerade spekulationer på rea av 09´or? =) Jämförelse med bilbranschen så kan generalagenten (tror jag) hjälpa åf ekonomiskt om ex många fordon i lager som de vill bli av med och på så vis kan åf sälja ut till ett reducerat pris.

Inte oväntat, det heter Finanskris! Då gör man inga nyinvesteringar och i värsta fall gör sig av med det som inte räknas som livets nödvändighet(om än hoj är det för vissa). Kolla hur många harleymoppar som finns på blocket och som det prutas mer och mer på.

Tvåan är en fyrhjuling...
Kawasaki, Yamaha och BMW dominerar med toppmodeller.
Var håller de förr så stora Honda och Suzuki hus?

WHAT??? :va

Rökat på?
Hur menar du? Vad är det du ifrågasätter?
mc-tabell_1029023l.jpg

Samtliga topp-tio är antingen Kawasaki, Yamaha eller BMW i den tabellen.
Den näst mest säljande mc:n är en fyrhjuling.

Men nu var det inte försäljningen i sig den här tråden handlar om. Det tråden handlar om är hur mycket försäljningen minskat.
Jamen oj då, ska jag behöva be om ursäkt för att jag kommenterade grafen som fanns i länken i trådens första inlägg? :huvet

För mig är det "on-topic" om vad och vilka som faktiskt säljer, även när det totalt sett säljs mindre.

Jamen oj då, ska jag behöva be om ursäkt för att jag kommenterade grafen som fanns i länken i trådens första inlägg? :huvet

För mig är det "on-topic" om vad och vilka som faktiskt säljer, även när det totalt sett säljs mindre.

Det skulle kännas bättre för oss läsare ja :rodnar :hihi

Jag tror förövrigt att Vägverket tillsammans med NTF har fest just nu när dom läser dessa siffror :gnissla

Tycker det verkar som man verkligen gjorde ett genidrag när man prisjusterade allt inför 2009 uppåt också... (NOT)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back